Inredning - bruksföremål

karamelldrottningen

Trådstartare
Spinoff på inredningstråden. Finns det någon som har bruksföremål (nya, äldre eller antika) som inredningsdetalj?

Använder ni även dessa ibland?

Visa gärna bilder om ni vill för själv har jag hittat en del bland gömmorna och känner mest att det är så mycket historia och trist att bara låta de ligga i skåpen när man kan ha de framme!

Hittade två kvarnar, en stor och så denna lilla. Så gullig :love:

CAA01947-BC11-482D-AC11-90ABD5C508B6.webp

Spinoff på inredningstråden. Finns det någon som har bruksföremål (nya, äldre eller antika) som inredningsdetalj?

Använder ni även dessa ibland?

Visa gärna bilder om ni vill för själv har jag hittat en del bland gömmorna och känner mest att det är så mycket historia och trist att bara låta de ligga i skåpen när man kan ha de framme!
Jag köpte mig en gammal snygg kaffekvarn på loppis för ett litet tag sedan. Jag har köpt hela kaffebönor och testat den ett par gånger - funkar :) !

Särbon har hängt upp gamla jordbrukshandredskap på mina lador som dekoration. De kommer aldrig att användas men jag har svårt för att slänga gamla saker som våra förfäder slet hårt med... om de inte är väldigt trasiga då (faran med för stora ekonomibyggnader, man får plats med allt elände... ;)). På det här sättet tar de inte plats i onödan men får ändå vara kvar.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 266
Senast: Shpongle
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur