innebränd

Usch stackars hundar :( En som min familj känner ägde 4 Salukin för länge sedan och deras hus började brinna. Ingen av hundarna kunde räddas :cry: De blev innebrända :cry:

Usch inget kul när olyckan är frame på ett så brutalt viss..

Beklagar sorgen för ägarna till vovvarna.. :cry:

Usch stackars hundar ovh människor :(
Tänk om vårat hus skulle brinna..
usch så hemskt :crazy:

Jag var med på utställningen när det hände, det var fruktansvärt. :cry: Dock var det en hund som blev innebränd, de andra två blev skadade, men är nu helt återställda.

Visst var det "alice" ?

Hörde att buren varit brännhet.

Hur var specialen annars då?

Önskar att jag hade haft tid att åka ner

mvh/ Anita

Ja, det var det, så himla sorgligt. Allt blev ju uppskjutet i flera timmar, och årsmötet jättestressat. (Kanske lika bra det förresten, den sedvanliga pajkastningen under övriga frågor hanns knappt med... :angel:)

Tyvärr hann jag inte stanna till finalen, men annars flöt det på fint på söndan. Ovanligt många tikar anmälda i år, tyckte jag. Och många minisar, kul! :)

Bodil var där med minicirkusen, och det är ju alltid en härlig show. En liten tjej fick komma upp på scenen för att försöka få bullterriern att ställa sig upp, och det var nog ett bulleuppfostrat barn. Hon tog helt sonika ett rejält tag i svansen och lyfte Kina en bra bit upp i luften! Bodil skrattade så hon knappt kunde prata, och Kina fann sig lugnt i behandlingen. (och fick mycket godis av Bodil under tiden) Det är bullterrier det! :D

Allt blev ju uppskjutet i flera timmar, och årsmötet jättestressat. (Kanske lika bra det förresten, den sedvanliga pajkastningen under övriga frågor hanns knappt med... )

Det var därför jag gick ur klubben, pga av all turbulens och svammel

Ja, det är alldeles för mycket sånt. Det var en dam från terrierklubben med på mötet, och hon sa att de håller på att ta tag i de problemen. Tydligen flera klubbar som har bekymmer. I år valdes också ett par "vanliga" bulleägare in i styrelsen, bl.a två yngre tjejer med mycket sunt förnuft och vettiga åsikter. Hoppas det hjälper till.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 119
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 557
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand