inkörningt på ponny

V

vickis-pajala

en kompis till mig behöver hjälp med sin 3 åring att köra in honom
, (kompisen i fråga har unghästvana )och då frågarde hon mig om hjälp :crazy:
så nu är det min tur att fråga er om hjälp :idea:

nå ponnyn i fråga är tränsvan, har även haft sadel på sig longerad och NH-tränad så hanär välldigt bra att hantera

så jag hadde funderingar på att börja tömköra ponnyn det låter som en god ide om man ska fortsätt att köra in hästarn

så nu vill jag ju ha tips och råd av er gällande detta gärna någon bra bok eller film att rekomendera:confused:.

vi kommer oxå att ta hjälp av en som håller på med detta med inkörning men lite tips om hur vi ska börja skulle ju vara roligt:D

Sv: inkörningt på ponny

Hej jag har själv kört in min fjording (visserligen lite äldre 7 år då) helt utan problem. Det första man bör tänka på är att se till så att hästen är 100% säker gällande trafik, presenningar, tömmar som slänger runt benen, grejer som skrammlar och låter bakom osv. samt ta allt stegvis och som alla säger: ha inte för bråttom!
Annars så är det inte så svårt som det verkar!!

Lycka till med inkörningen!!;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 992
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 881
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka