Minns ni min krånglande flyttfirma?

1. Det blir ett småmål, dvs. en begränsad avgift som aldrig kan bli mer.
2. Det är god till mycket god chans att få rätt när du redan har ett ARN-beslut med dig.
3. Du behöver inte göra något avancerat eller ta hjälp. Det borde gå att komma långt bara med att skicka in alla handlingar och underlag från ARN. I alla fall så behöver du inte göra något mer innan de svarar med någon egen argumentation efter du gjort det som första steg (om de alls gör det, gjorde de det i ARN?)
Ja, flyttkillarna kom med några nya lögner och försökte hävda att jag sagt upp avtalet innan flytten, och att de var snälla som inte tog ut en avgift för det 🤣 Jag har ju, som tur är, den allra mesta av kommunikationen skriftligt.

Jag har kvar ett svenskt konto, men byråkratin runt att göra saker som utskriven är... tungrodd. Ska skriva till flyttkillarna och meddela att jag går till kronofogden om inte fakturan är betalad om 30 dagar.
Ta allt skriftligt och sätt ett slutdatum pengarna ska vara på kontot och i annat fall så kommer du, iaf på papperet, låta det gå vidare till KFM.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 864
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 480
Senast: ameo
·
Övr. Hund Ska försöka ge en kort återblick för att ni ska ha lite kött på bena o hjälpa mig med svar... *3 okt- ozzy är pippig och tjuter till...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 808
Senast: seaflower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar