Det är inte så att du har ett krediturymme någonstans? Behöver inte användas för att vara 'i vägen' för ett bolån. När jag fick mitt första lånelöfte för bolån (i nivå som övriga i tråden skrivit) så frågade bankmannen lite försynt om jag brukar shoppa mycket på nätet och upplyste om att lånelöftet var under förutsättning att jag avslutade mina krediter. Som jag inte ens var medveten om att jag hade
(jag kände mig lite dum i huvudet när jag inte kunde svara på om jag hade krediter kan jag säga...) Men betalade alltid med kort så hade inte riktigt koll på att jag hos två butiker där jag brukar handla och är medlem (har för mig att det var stadium och H&M eller nåt sånt) "råkat" starta varsitt kreditutrymme i samband med medlemskapet. Tror det uppgick till 10 000 totalt, som jag alltså aldrig nyttjade eftersom jag alltid betalade med kort, men jag antar att banken då måste räkna med att jag varje månad ska kunna betala en faktura på 10k.
Nu har jag ett riktigt kreditkort
på lite mer än så och vet faktiskt inte varför det inte verkar påverka bolånet. Kanske för att jag skaffade det efter bolånet och att jag redan var en betrodd kund när jag ansökte om nytt bolån vid flytt.