Ingen sexlust

Jag tänker att det är svårt att veta om man saknar någonting när man aldrig provat på det.

Hur är det med onani? Har du lust att onanera? Har du någonsin fått en orgasm?
Just det undrar jag också :laugh: Men det blir oerhört svårt att "bara" testa det då jag har så svårt för att kunna lita på någon tillräckligt mycket.

Yup, onani är något jag sysslar med. Den lusten kommer i vågor. Och ja, jag får orgasm av det. Men när jag väl sysslar med det så fantiserar jag aldrig om mig själv i en sexuell situation utan då är det mest om andra (fiktionella :angel:) i sexuella situationer.

Jag tänker, precis som nån annan var inne på, att det är svårt att sakna och längta efter nåt man inte haft förut.
Jag var rätt gammal när jag träffade min sambo (som är den första och enda jag haft sex med) och innan dess hade jag inget behov av det. Visst kunde jag känna mig avundsjuk på de som hade ett förhållande, men inte just pga sexbiten utan snarare pga kärleken par (förhoppningsvis) har till varandra.
Aldrig att jag skulle skaffat mig en kk bara för att. Sex för mig är mer än så. Men det är jag det.

Jag tror att det, åtminstone hos vissa av oss, kan sätta djupare spår än många kan tro när man tvingas till något som skulle kunna associeras till sexuell handling när man är ung. Man ska nog inte underskatta den biten.
Det är också så att man kan tända på olika saker. Kanske hamnar du intill en människa, man eller kvinna, som bara genom sitt sätt att vara öppnar alla dörrar. (jo, jag har varit med om det, även om det är väldans många år sedan - helt obeskrivligt....)
Kanske träffar du på ett antal karlar som tror sig vara guds gåvor till kvinnorna, som bara låter dig förstå att "du bara inte träffat den rätte". Och så gör de allt de kan för att bevisa det, med varierad framgång...

Jag förstår att det kan kännas konstigt i dagens samhälle, att inte vara sexfixerad, inte ens lite intresserad. Men det är normalt det också. Kanske kommer dagen då det ändrar sig för dig också, kanske blir det aldrig så.
Exakt, och jag blir lite rädd/förbannad över att det kan ha påverkat mig så mycket (det har redan påverkat mig för mycket på ett annat plan :banghead:). Jag vill inte att det ska ha påverkat mig så mycket (pga en dum pojke) :rage:

Det beror ju helt på vad det är för tjafs man inte orkar. I mitt fall är inte en kk en universallösning för att slippa tjafs. Kan nog snarare bidra med mer av det tjafs jag inte vill ha och en av anledningarna till att jag dragit ner på mitt sexuella umgänge och behov rejält de senaste åren. Men visst är det tragiskt, men också ett sätt att skydda sig själv från situationer man mår dåligt av.

Precis så!

Just det undrar jag också :laugh: Men det blir oerhört svårt att "bara" testa det då jag har så svårt för att kunna lita på någon tillräckligt mycket.

Yup, onani är något jag sysslar med. Den lusten kommer i vågor. Och ja, jag får orgasm av det. Men när jag väl sysslar med det så fantiserar jag aldrig om mig själv i en sexuell situation utan då är det mest om andra (fiktionella :angel:) i sexuella situationer.

For what it's worth så har jag aldrig känt behovet av att testa, och det var en av sakerna som slutligen ledde till att jag identifierar mig som asexuell. Vissa asexuella har sex och gillar det, så det är olika. Det enda egentliga "krav" som finns för att identifiera sig som ace är att man inte upplever sexuell attraktion. Sen finns det som redan nämnts demisexualitet, då man bara tänder på personer man redan har ett starkt emotionellt band till. Det hör dock fortfarande hemma under spektrumet asexualitet.

Vad gäller den andra delen av det citerade inlägget så stämmer det in på mig också. :o Jag har aldrig sett mig själv som mindre ace för det. Iofs kan det bero på att de gångerna är typ de enda som jag ens känner mig lite tänd på något vis. :angel:

Till slut vill jag säga att det här med att asexuell = totalt celibat är en vanlig missuppfattning, och just därför behöver det pratas mer om den här läggningen.

. Vissa asexuella har sex och gillar det, så det är olika. Det enda egentliga "krav" som finns för att identifiera sig som ace är att man inte upplever sexuell attraktion.
Är det okej att jag ställer en dum fråga? Hur går det ihop att ha sex och tycka om det om man inte upplever sexuell attraktion?

Om du inte vill svara är det helt okej :).

Är det okej att jag ställer en dum fråga? Hur går det ihop att ha sex och tycka om det om man inte upplever sexuell attraktion?

Om du inte vill svara är det helt okej :).

Jag är inte rätt person att fråga om det, eftersom jag själv har cirka noll intresse av sex. Men baserat på vad jag har hört av andra asexuella så kan de gilla den fysiska känslan, intimiteten med partner, osv. Det är olika. Många asexuella har libido som vem som helst och kan bli kåta av stimuli, och vissa väljer då att ha sex med en partner.

Hoppas det gör saker lite tydligare? Har mest skrivit om det här ämnet på engelska förut så det är lite svårt att finna rätt ord. :o

Jag har mycket låg sexlust, men den finns och när den kommer fram är den ostoppbar men jag ahr inte sex med vem som helst för det. Men kanske en snabbis på en toa vart vi nu är jag och sambon, sen kan lusten vara borta en månad för att komma tillbaka i en dag eller vecka sen borta.

Jag skäms över det, då min sambo har enligt mig väldigt hög lust och han blir ofta väldigt besviken när han inte får gehör, vilket jag kan förstå då jag blir tok kåt ibland och skulle han säga nej jag vill inte skulle jag nog också bli lite besviken.

Onanera tycker jag kanvara bättre än sex, det är liksom rakt på sak, inget kladd eller behöva tänka på hur ser jag ut i den här vinkeln. Sen är det klart på liksom 5 minuter jämfört med sexet.

Jag skulle gärna haft lite mer sexlust för min partners skull, och min egen då jag verkligen gillar närheten.

Inte för att det egentligen spelar någon roll men för mig låter det som att du är sexuell (alltså inte asexuell) men bara inte integrerat din sexualitet med någon annan?

Min egen sexlust går helt klart ner i längre singelperioder då jag inte har regelbundet sex. Märker helt klart en uppgång i lusten då jag har sex oftare. Sen tar det ett tag för det hela att gå ner igen om det kommer en ny torka-fas.

Behöver du verkligen tänka på hur du ser ut i olika vinklar när du har sex med din sambo??

Japp, har extremt dålig självkänsla och ätstörning. Tyvärr kan jag aldrig sluta tänka på hur jag ser ut inte ens i mitten av en orgasm. Önskar at jag kunde sluta tänka

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: tanten
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 186
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 972
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar