Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte konstigt att känna sig lite trött och seg efter den helgen du haft, tänker jag. Så jättebra att du lyckats få till det med boendestöd igen, förhoppningsvis blir det bättre när ni lärt känna varandra lite!
Jag är skeptisk. Maken till tafatt människa har jag sällan skådat.

Jag är skeptisk. Maken till tafatt människa har jag sällan skådat.
Du vill ju inte de ska ta egna initiativ, hon kanske har fått höra det. Jag är mycket olika i mitt sätt och bemötande beroende på hur mina patienter (brukare som ni väl säger) är och speciellt i början innan man känner de väl "kollar" man av lite. Döm inte så fort, du vill ju att alla inte ska döma dig, så prova att gå med gott föredömme och ge den en chans innan du sätter en stämpel på denne.

Du vill ju inte de ska ta egna initiativ, hon kanske har fått höra det. Jag är mycket olika i mitt sätt och bemötande beroende på hur mina patienter (brukare som ni väl säger) är och speciellt i början innan man känner de väl "kollar" man av lite. Döm inte så fort, du vill ju att alla inte ska döma dig, så prova att gå med gott föredömme och ge den en chans innan du sätter en stämpel på denne.
Hon borde väl kunna kommunicera lite i alla fall och inte bara stå där och glo.

Men är du inte nöjd med henne är det väl bara att avboka? Plus att hur vill du ha det? Ska de ta initiativ eller inte? De är inte tankeläsare, dvs du måste själv ta ansvar för att kommunicera med dem.
Jag behöver boendestödet. Dess uppgift är att vara drivande och putta på mig så jag kommer igång och genomför saker. Det är inte min uppgift att tala om för dem hur de ska genomföra sitt jobb.
Helt sant. Vissa människor passar man inte ihop med och vid en återkommande så viktig kontakt ska du självklart ha någon som du trivs med. Hör av dig till berörd instans och be att få någon annan.
Jag har hört av mig till mitt förra boendestöd och gett feedback.

Jag behöver boendestödet. Dess uppgift är att vara drivande och putta på mig så jag kommer igång och genomför saker. Det är inte min uppgift att tala om för dem hur de ska genomföra sitt jobb.

Jag har hört av mig till mitt förra boendestöd och gett feedback.

Men du har ju tidigare inte varit nöjd när de tagit initiativ. Dvs någonstans måste du kommunicera med dem om vad du behöver.

Men du har ju tidigare inte varit nöjd när de tagit initiativ. Dvs någonstans måste du kommunicera med dem om vad du behöver.
Det är när de gjort saker som inte varit överenskomna och förankrade hos mig. Boendestöd ska inte köra över mig. Det är inte deras uppdrag. Boendestöd ska ha kompetens att genomföra sitt jobb utan att jag styr över dem.

Iofs, men de kan ju inte göra sitt jobb om du inte kommunicerar vad du behöver hjälp med, så snacka trevligt med personen och tala om vad du behöver hjälp med nästa gång.
Det står ju för tusan i handlingsplanen!!! Det är bara att läsa innantill.
@Wille du har fått tillbaka ditt boendestöd igen? Det är väl mycket positivt eftersom det var något du oroade dig för :up:
Nej, jag har inte varit orolig. Däremot jävligt störd över att det går ut över skolan. Jag kan inte delta i skolan på samma villkor som andra.

Det står ju för tusan i handlingsplanen!!! Det är bara att läsa innantill.

Nej, jag har inte varit orolig. Däremot jävligt störd över att det går ut över skolan. Jag kan inte delta i skolan på samma villkor som andra.
Vad du vet. Det kan finnas andra i din klass som behöver stöd med, som du inte vet om.

Det kanske var första gången för henne.
Ge henne ett par gånger i alla fall

Iofs, men de kan ju inte göra sitt jobb om du inte kommunicerar vad du behöver hjälp med, så snacka trevligt med personen och tala om vad du behöver hjälp med nästa gång.
De kan, bör och ska ha läst handlingsplanen innan de kommer till sin brukare. Har de inte gjort det så har de redan där inte skött sitt jobb. Att upprepade gånger behöva förklara samma saker om och om igen tar energi man inte har som sjuk och då blir det inte längre någon hjälp, då blir det stjälp.

Vad du vet. Det kan finnas andra i din klass som behöver stöd med, som du inte vet om.

Det kanske var första gången för henne.
Ge henne ett par gånger i alla fall
Varför tycker du att Ts som är sjuk ska dalta med någon som är på sitt jobb och missköter sig? Jag gjorde det så enormt många gånger när jag hade hemtjänst och fy tusan vad jag ångrar det. Idag skulle det inte hända. Enbart och bara för att jag vet mitt värde idag. Att Ts inte går med på att folk inte sköter sitt jobb som de ska hemma hos henne är enormt bra.

De kan, bör och ska ha läst handlingsplanen innan de kommer till sin brukare. Har de inte gjort det så har de redan där inte skött sitt jobb. Att upprepade gånger behöva förklara samma saker om och om igen tar energi man inte har som sjuk och då blir det inte längre någon hjälp, då blir det stjälp.
Så man ska kunna allt efter att ha läst papper.

Funkar inte riktigt så i riktiga livet. Vi har också papper på alla brukares behov men inte är vi självgående efter att bara ha läst om våra brukare.

Men på riktigt?
Det var liksom första gången personen var där och du tänker dig att den efter att ha läst en handlingsplan direkt ska vara självgående och veta exakt vad @Wille behöver för hjälp och på vilket sätt hon ska bemötas.

Ja jisses, jag är glad att jag inte jobbar inom något sådant område där man förväntas veta och kunna allt i samma sekund man börjar.

Men på riktigt?
Det var liksom första gången personen var där och du tänker dig att den efter att ha läst en handlingsplan direkt ska vara självgående och veta exakt vad @Wille behöver för hjälp och på vilket sätt hon ska bemötas.

Ja jisses, jag är glad att jag inte jobbar inom något sådant område där man förväntas veta och kunna allt i samma sekund man börjar.
Håller med dig, det är ju levande människor man har hand om och inte maskiner.

Varför tycker du att Ts som är sjuk ska dalta med någon som är på sitt jobb och missköter sig? Jag gjorde det så enormt många gånger när jag hade hemtjänst och fy tusan vad jag ångrar det. Idag skulle det inte hända. Enbart och bara för att jag vet mitt värde idag. Att Ts inte går med på att folk inte sköter sitt jobb som de ska hemma hos henne är enormt bra.
Jag vet mycket väl hur man jobbar med människor.
Jag har dessutom vårdat både mamma och pappa i hemmet.
Jag har jobbat på demensboende.
Handlingsplaner i all ära men det är inte alltid den ger hela historien och den talar absolut inte om allt .
Jag tror TS hade blivit än mer irriterad om nån kommit in och börjat domdera om vad som ska göras.

Vi har bara TS version av det hela... dvs det finns en annan sida också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: movi
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 565
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30