Wille
Trådstartare
Ja, det ska bli underbart!Men skönt att sova i egen säng nu eller hur!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det ska bli underbart!Men skönt att sova i egen säng nu eller hur!
Många läkemedel kan användas till annat än de är godkända för. T.ex. tar jag en medicin mot psykos fastän jag aldrig haft psykos. Däremot har jag insomni och psykosmedicinen har som biverkning att man blir väldigt trött så därför har jag fått den.Jag har hunnit kolla lite på den nya medicinen jag blivit förskriven och känner mig väldigt undrande. Det är Lamictal och enligt fass ges den mot epilepsi och om man är bipolär. Jag är inte bipolär. Så jag undrar varför jag fått just den medicinen. Jag gick in på apoteket och frågade farmaceuten om medicinen och han kunde inte riktigt heller ge svar på varför jag fått den medicinen. Den jämnar ut humöret och lugnar ner sa han. Jag har redan jämnt humör och är typ konstant låg. Vad jag behöver är något som ger energi, entusiasm och livsgnista. Och det ger inte den här medicinen. Däremot kan den ge mängder av biverkningar. Så jag känner mig lite besviken. Kanske det inte finns någon medicin som kan fixa till mig.
Jag har den. Den ges också för återkommande depressioner uppenbarligen då jag är konstaterat EJ bipolär. Och det var den som "fixade mig".Jag har hunnit kolla lite på den nya medicinen jag blivit förskriven och känner mig väldigt undrande. Det är Lamictal och enligt fass ges den mot epilepsi och om man är bipolär. Jag är inte bipolär. Så jag undrar varför jag fått just den medicinen. Jag gick in på apoteket och frågade farmaceuten om medicinen och han kunde inte riktigt heller ge svar på varför jag fått den medicinen. Den jämnar ut humöret och lugnar ner sa han. Jag har redan jämnt humör och är typ konstant låg. Vad jag behöver är något som ger energi, entusiasm och livsgnista. Och det ger inte den här medicinen. Däremot kan den ge mängder av biverkningar. Så jag känner mig lite besviken. Kanske det inte finns någon medicin som kan fixa till mig.
Precis så gör den för mig. Och det funkar. Upplever mig inte ha några biverkningar alls..Många läkemedel kan användas till annat än de är godkända för. T.ex. tar jag en medicin mot psykos fastän jag aldrig haft psykos. Däremot har jag insomni och psykosmedicinen har som biverkning att man blir väldigt trött så därför har jag fått den.
Vad jag vet om Lamictal är att den är stämningsstabiliserande så den kan jämna ut toppar och dalar. Vet inte hur läkaren har tänkt men antagligen att den kan stabilisera dina dalar.
Jag har en stämningsstabiliserande medicin sedan tidigare och den har jag kvar på samma dos som innan. Så jag drar slutsatsen att den nya medicinen fungerar annorlunda eftersom man beslutat att inte höja den jag redan har.Många läkemedel kan användas till annat än de är godkända för. T.ex. tar jag en medicin mot psykos fastän jag aldrig haft psykos. Däremot har jag insomni och psykosmedicinen har som biverkning att man blir väldigt trött så därför har jag fått den.
Vad jag vet om Lamictal är att den är stämningsstabiliserande så den kan jämna ut toppar och dalar. Vet inte hur läkaren har tänkt men antagligen att den kan stabilisera dina dalar.
Jag håller tummarna för att denna kombinationen hjälper dig till att må bättreJag har en stämningsstabiliserande medicin sedan tidigare och den har jag kvar på samma dos som innan. Så jag drar slutsatsen att den nya medicinen fungerar annorlunda eftersom man beslutat att inte höja den jag redan har.
Den andra läkaren jag träffat de senaste gångerna på vanliga mottagningen är inte svensk han heller utan grek. Vilken nationalitet dagens läkare var av, har jag ingen aning om.Kanske den invandrade läkaren har andra kunskaper och erfarenheter än de andra du träffat och därmed visste att den här medicinen kan vara värd att prova. Min partner har en jättekonstig medicin mot en typ av ångest vilket funkar klockrent men när hans nära släkting skulle ta tag i exakt samma symptom vägrade dennes läkare skriva ut den medicinen för att den inte är till för det.
Hoppas att du får sova ut inatt. Inte konstigt att du är trött när du gått igenom en stor kris och dessutom behövt dela rum med en illaluktande okänd person.
Rimligt! Jag har gått och lagt mig redan. Sååå skönt. Sååå trött. Hoppas du får sova gott i din egen säng!Den andra läkaren jag träffat de senaste gångerna på vanliga mottagningen är inte svensk han heller utan grek. Vilken nationalitet dagens läkare var av, har jag ingen aning om.
Jag känner för att gå och lägga mig redan nu. Känner mig helt färdig.
Man kan ha olika mediciner för samma ändamål. Så jag tycker absolut att du ska ge den en chans! Det kan bli väldigt bra av det!Jag har en stämningsstabiliserande medicin sedan tidigare och den har jag kvar på samma dos som innan. Så jag drar slutsatsen att den nya medicinen fungerar annorlunda eftersom man beslutat att inte höja den jag redan har.
Tänker att det inte är ett dugg orimligt att du är trött.Den andra läkaren jag träffat de senaste gångerna på vanliga mottagningen är inte svensk han heller utan grek. Vilken nationalitet dagens läkare var av, har jag ingen aning om.
Gör det, hoppas att du får sova gott!Den andra läkaren jag träffat de senaste gångerna på vanliga mottagningen är inte svensk han heller utan grek. Vilken nationalitet dagens läkare var av, har jag ingen aning om.
Det kan vara så att en funkar inte men i kombination med den nya funkar det bättre. Hoppas du mår bättre snart!Jag har en stämningsstabiliserande medicin sedan tidigare och den har jag kvar på samma dos som innan. Så jag drar slutsatsen att den nya medicinen fungerar annorlunda eftersom man beslutat att inte höja den jag redan har.
Jag somnade ganska tidigt och sov som en lite gris tills klockan ringde kvar över sju.Hoppas du fick sova ordentligt i natt
Så härligt! Hur känns det idag?Jag somnade ganska tidigt och som en lite gris tills klockan ringde kvar över sju.
Som vanligt ungefär. Jag är seg. Jag hade möte med psykologen halv åtta och sen kom boendestödet vid nio. Det var en helt ny bekantskap som jag inte tyckte var bra alls. Hon sa knappt något alls och stod mest och glodde.Så härligt! Hur känns det idag?
Inte konstigt att känna sig lite trött och seg efter den helgen du haft, tänker jag. Så jättebra att du lyckats få till det med boendestöd igen, förhoppningsvis blir det bättre när ni lärt känna varandra lite!Som vanligt ungefär. Jag är seg. Jag hade möte med psykologen halv åtta och sen kom boendestödet vid nio. Det var en helt ny bekantskap som jag inte tyckte var bra alls. Hon sa knappt något alls och stod mest och glodde.