Inga kamphundar i lägenheten

Vet forresten inte om de har sadana regler I Sverige men har har kommunerna regler pa hur manga husdjur man far ha.
Tror det ar max tre hundar per hushall I var kommun.
Grannkommunen far du ha max tva husdjur. Kvittar om det ar hundar, Katter eller hamstrar. Tva totalt.
Tror dock det galler mest I tatort och att de hellre turn the blind eye till des om bor pa landet.

Har du tio eller fler hundar så måste du ha tillstånd från länsstyrelsen. Då handlar det om djur över 12 mån. Så t. ex. nio hundar och några valpar under året är OK. Annars finns det ingen förbud i kommunerna utan de förhåller sig till dessa regler.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 763
Senast: valpköpare
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 378
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
943
G
Övr. Hund Jag vet vad ni tänker. "Åh, nej, inte ännu en tråd om kamphundar!". Nu är det inte dessa kamphundsrasers vara eller icke vara som jag...
2
Svar
37
· Visningar
3 909
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025