Info om varje gren till lag sm!

Gullan86

Trådstartare
behöver lite hjälp om vart jag kan hitta infon om varje gren på svenska islanhäst förbundets hemsida, gick in under ungdom och lag sm men sen hittar jag inte infon om vad som ingår i varje gren/regler m.m.???

hjälp tack

Sv: Info om varje gren till lag sm!

Om du är på SIF:s hemsida klickar du på "sport" > "tävlingsreglemente" > Lag-SM ;)

har dom? ahh, ja e jättte nervös:(

Hallå alla bukare!
Vilka är det nu som ska till Lag-SM?
Berätta gärna vilken häst du rider (gärna bild) och för vilket lag du tävlar!!
Vore ju himla kul om man känner igen lite folk sen på tävlingarna!! :D

Hallå alla bukare!

Jag heter Nicole och jag är 15 år. Jag tävlar för Garpur och i grenarna femgång :crazy: (passen är inte helt säker) terräng och flagglopp. Jag har bara tävlat min häst två gånger ( varav en av dem var uttagningen ;))

Min häst heter Katla från johanneslund. Hon är 13 år och femgångare. Hon är ett bedömt andraklassto. Hon är ett helmysigt piggt sto, menman kan väl säga att hon har sin vilja :angel: Hon är lite tävlad med sin förra ägare på klubbtävlingar. Mitt mål är väl att fortsätta tävla henne fyra, fem år till.

Tyvärr är inte katla i så bra kondis. Jag har varit borta halva sommaren. Och min mamma har inte hunnit rida mer än två gånger i veckan. Sen fi ck jag en j'vla inflammation i svanskotan så jag har börjat rida henne du :crazy: Men det går nog bra ;)

Hejsan!
Jag skall vara med och tävla med min häst Isak, vi tävlar i laget gauti och ställer upp i trail, bastölt och Show!
Isak är 9år gamal och min första häst, jag har ägt honom i drygt ett år.
// Elin

13506234.jpg
[/url][/IMG]

När och var hålls lag-sm? jag skulle gärna vart med men min klubb har inte anmält sej men nästa år kanske det blir.

Lag-SM hålls på Stora Fors gård i Riddarhyttan (ca 7 mil norr om Örebro) 24-26 augusti!!!

Hallå alla bukare!

Mig vet du väl redan om, men skriver iaf :D

Amanda Andersson och Kopar frá Bakkakoti heter vi, och tävlar för MÖRS (Mökkur ryttarsällskap).
Vi ska vara med i dressyren (och jag har inte fixat nåt dressyrprogram än :eek:), T2 och Fyrgång special. Allt knns typ som en ren chansning, hur han uppför sig i de grenarna återstår väl att se så att säga :angel: Men vi är ju trots allt ett rätt rutinerat tävlings-ekipage om man får säga så :D

Knaskoppen och jag, så sent som i helgen
13318920.jpg

Men sen får jag väl tillägga att även min (på riktigt alltså, Kopar är inte min :p) prins ska vara med
Med kompisen, tillsammans utgör dem ekipaget Danielle Andersson och Brandy från Fors, även dem rider för MÖRS, och ska starta i terräng (lillkillen älskar att hoppa :angel:), ungdomsfyrgång och show (där kan ni verkligen vänta er en show, de kan ni lita på!)
Så här ser dem ut:
11000725.jpg

Så, de va de
Eller tilläggas ska väl att de är Dellas och Brandys andra tävling tillsamans (ja, de har bara ridit uttagningen tidigare alltså), men Brandy är ju rutinerad iaf :idea:

Kan skriva om mig också då...
Jag heter Karin, är 19 år, och ska tävla för Framtid. Min häst heter Bósi frá Kommu och är 14 år. :)
Vi ska vara med i Bastölt, Show och Trail.

11643321.jpg

Det verkar bli hård konkuranns med alla fina hästar! :d
Men det ska verkligen bli jätte roligt, längtar massor!
Lycka till allihopa!

Senast ändrad:

Hejsan.
Jag ska med vara med i lag-SM på hästen Gýgjar. Jag är med i laget Edda. det ska bli jätte roligt :bump:
Jag ska vara med i terräng, bastölt och 4-gång.
:)

(ni kommer väl ihåg att beställa maten, kolla på járnhesturs hemmsida under ungdom, lag-SM...)

fler som ska vara med?

kan ju lägga ut oss med då.

jag, Anna och Thengill Från Nässelsta ska tävla för Dyggur:love: och vi ställer upp i Dressyr, trail och Ungdoms 4gång.

13198589.jpg

13198600.jpg

13201148.jpg

13201156.jpg

ska bli riktig spännande.
detta blir min och hästens 3e tävling tillsammans inklusive uttagningen.

Nu tänker jag skriva in mig i denna fina tråden också då.

Jag och hästen jag ska rida utgör ekipaget Michaela Fehr och Ási från Fors, tävlandes för klubben Mökkur RS!
Ási är en 8årig femgångsvalack som vi har haft i 2år nu.
Han ägs av mamma, men tränas och tävlas för det mesta av mig.
Han är 149cm hög (någon som ska dit som har en större ? ;) ) och gulsvart.
han har riktigt fina gångarter när det sitter, vilket vi hoppas att det gör nästa helg!
Jag har tävlat honom ett par gånger och vi börjar verkligen få till det på banan nu! sist vi tävlade femgång (regionalt i gbg) så a-klass kvalade vi med poängen 5.40 i uttagningen och i finalen fick vi 5.76

Vi ska tävla i grenarna femgång, lätt tölt och stilpass.
10406699.jpg

11166135.jpg

8915882.jpg

11166138.jpg

11166237.jpg

oj, ursäkta bildbombningen!

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 440
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
15 16 17
Svar
338
· Visningar
4 000
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 269
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII