Imorgon gäller det....

Kilauea

Trådstartare
då ska jag äntligen åka och hämta den sedan länge efterlängtade lagotto romagnolo-valpen. En brun tik!
För att ha nåt att göra och inte bara sitta och räkna timmar och minuter så passar jag på att fråga här: hur lång tid tog det för er att hämta valpen? Då menar jag inte resan, utan själva tiden hos uppfödaren.
Och är det nån som åkt tåg hem med sin valp? Hur gick det? Ska göra det och kommer ha sällskap med ett kullsyskon halva tiden.

Sv: Imorgon gäller det....

Den gången jag hämtade Selma stannade jag inte länge, ca en timme kanske. Det tar ju ett tag att fylla i och gå igenom alla papper. När man väl sitter där och känner att IDAG blir valpen min på riktigt, då vill man gärna åka hem så fort man kan. :D

När jag hämtade Totte var det ju inga papper och så, men jag stannade och kollade in mamman och släktingarna till honom, hur de betedde sig, och rörde sig och så. De var jättefina. Hans mormor var 18 och ganska pigg, men nästan blind. Huvudsaken var att hon mådde bra.

Jag åkte tåg ända från Alvesta till Malmö, men ha sov mest, kan rekommendera att ha en handduk eller så om det skulle ske en liten olycka... :o

Lycka till med valpen!

Hoppas att det snart blir min tur med en liten pinschervalp! :angel:

När jag hämtade Tuffsan så var vi väl hos uppfödaren i 1,5 - 2 timmar.

Jag åkte tåg me Tuffsan första gången när hon var 12 veckor och då åkte vi 80 mil. Hon sov praktiskt taget hela vägen. :)

Åååå vad spännande. Jag minns det där som igår, trots att det var 3 månader sedan. Varje minut kändes som en evighet.. och när vi väl satt i bilen på väg till uppfödaren var det bara såååå overkligt "tänk att vi verkligen får hämta hem honom idag"...

Vi var hos uppfödaren ungefär två timmar, och gissa om det kändes nervöst när vi skulle sätta oss i bilen med vår lilla guldklimp! Han gnydde i tre-fyra minuter innan han la sig tillrätta i mitt knä och sov under hela hemresan (en timme).

Åååå... Jag sitter här och småler.. vilken känsla...

Lycka till med allt!!!

Jag åkte ju tåg när jag hämtade Loka, jag bor i Skåne och hon fanns i Dalarna. Det tog en evig tid, jag va jätterädd när vi va på stationen i Stockholm att ngn skulle stjäla henne :o Det tog nog ´6-7 timmar sammanlagt.

Uppfödaren visste om att vi hade tågtider osv att passa och jag hade redan varit där ett par gånger, så allt det där med att titta på kort och prata hund, det var redan klart. Dessutom har vi så bra kontakt och hade haft det så länge så ja, hon hade inget att oroa sig för. Hon bjöd på middag och vi skrev på papperna, fick alla grejer och lite hundsnack, sedan körde de mig till tåget igen.

Det värsta var efter Stockholm (alla tågen i stort sett mellanlandar ju där när man ska "neråt"), så sent på kvällen så var jag rätt trött, hade åkt tåg sedan 5.00 på morgonen. Loka var också rätt trött och sovi mitt knä... Jag somnade och efter ett tag hörde jag en duns, då hade lilla weimaranervalpen glidit ner på golvet... :angel: Folk tittade mycket konstigt på mig. :D

Varning dock!! Valpar är killmagneter, jag var väldigt uppvaktad (eller snarare valpen ;) ), men var inte riktigt mottaglig den tuffa dagen... :crazy:

//E

tog nog 1½-2 timmar hos uppfödaren, vi hade 60 mil att köra hem sen med bil så vi kunde inte stanna längre. Träffade ett av syskonen (de andra hade redan flyttat) och så hans underbara mamma, gosigaste flatten nånsinn :love: Men oj vad man vill hem med lillpyret och börja livet som valpmamma :)

Jag jobbade hos uppfödaren till Pricken så jag hade turen att träffa honom varje dag sen han var 4 v... Vi åkte tåg från småland till sthlm, tror det tog 6 timmar eller nått.. Brandalarmet gick på tåget typ två ggr så vi stod still mkt... Men han sov praktiskt taget hela vägen och inte en enda olycka... det va nästan som att han visste :)

Senast ändrad av en moderator:

Nu får Du slita Dig från mys, pussar och kisstorkning. Vi vill veta hur det har gått!? :D

Passar på att sitta här när damen sover i mitt knä. Hon har precis varit ensam och duktig i köket, så lite belöning ska hon ju ha.

Det är mycket jobb, men jag ångrar mig inte - än (dock är inte kaninen så glad :cool: ). Det blir nog så bra det kan bli, bara vi får ordning på "loss" (händer, kläder och stenar :angel: ) och på att kaninen inte är nån leksak, trots att de nästan är lika stora.

Har inga bilder än, tro det eller ej...de är inte framkallde än, men vilken dag som helst. Det blir liksom ganska många bilder, man får ju passa på - plötsligt har de ju vuxit upp!

Tänk, det här har man väntat på länge nu och så plötsligt är hon här...helt underbart :love: .

Kan också tala om att tågresan gick hur bra som helst, hon sov mest hela vägen. Ibland i mitt knä och ibland i väskan (som även var tänkt som toa - hon använde den 1 gång på 4 timmar).
Hon var trots det rätt trött på natten, många nya intryck på en gång.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 583
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat