Illamående+jobb

ÅDI

Trådstartare
Eftersom det inte är helt ovanligt att må illa, speciellt i början av graviditeten är jag nyfiken på hur det fungerar för er med serviceyrken?
Sitter man tex i en kassa eller jobbar med patienter inom äldrevården är det ju svårt att säga "ursäkta jag måste bara gå och kräkas lite"
Oftast när man mår illa är det väl förmodligen inte på "rätt" tillfälle och alla vill ju inte skrika ut för omvärlden att man är gravid.
 
Sv: Illamående+jobb

Jag har ett serviceyrke, men jag slipper iaf umgås med kunderna. Jag sitter i kundtjänst, men det var jobbigt som attan att må illa. Jag orkade inte hjälpa kunderna, eller lyssna på vad de sa, försökte bara uppfinna metoder som gjorde att jag orkade hålla ut hela samtalet utan att spy. Behöver jag säga att det blev ruggigt många sjukdagar där ett tag?
 
Sv: Illamående+jobb

Låter jobbigt :crazy:
Jag antar att du berättade för dina kollegor? (Svårt att dölja ;))

Ingen mer som har serviceyrke?
Eller ni kanske aldrig mådde dåligt?
 
Sv: Illamående+jobb

I början när jag var gravid så hade jag jätte bra jobb för att må illa. Satt i fred framför en dator och även om telefonen ringde ibland så var det korta samtal och det fanns alltid möjlighet att bosätta sig på toan en stund om det krävdes. Illa mådde jag lite då och då men jag kräktes aldrig på jobbet. Lyckades också mota bort illamåendet med att alltid ha ett paket mariekex framme som jag kunde knapra på.

Nu sitter jag på ett lite mer aktivt ställe och har telefontid på förmiddagar. Trivs superbra men jag är glad att jag slapp det när man mådde som värst.
 
Sv: Illamående+jobb

Jag undervisade 30 delinkventer som inte kunde släppas för en sekund för då jagade de varandra med saxar. Jag hade dessutom 50 minuter slingrig bussresa till jobbet och spydde när jag klev av. Jag var sjukskriven till viss del. Man kan inte ha ansvar för ungar i en bildsal och vara grön av illamående på samma gång.

Fny
 
Sv: Illamående+jobb

:eek: Nä det förstår jag!
Vid sådana tillfällen är jag glad att jag inte jobbar med barn längre ;)
 
Sv: Illamående+jobb

Jodå, mina kollegor visste om tidigt, både på gott och ont. Förvånande nog tycks det fortfarande finnas kollegor som inte vet om det. Hur lyckas de? Bott under en sten senaste halvåret?

Skämt åsido, det känns verkligen skönt att bara må bra nu och kunna gå till jobbet utan problem. Nu är det bara ett fasligt rännande på toa hela dagarna, men det får man ta.
 

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 842
Senast: Dorinda
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 055
Senast: Enya
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 731
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp