Okej..... så när ska din partner få börja existera i er relation igen... 10 år senare?? Alltså jag fattar att sex är ett tabu ämne och särskilt om man påverkats svårt av kriser men förr eller senare måste man inse att man fortfarande är 2 i relationen....
Att någon har panikångest betyder inte att den andras problem inte ska få ta plats ALLS..... kan man efter några år inte ge sin partner så lite som tre sekunders diskussion med "Vill du prata om sex?" och svaret "Nej" har man ens en relation??
Och om man redan haft den där ordlösa kommunikationen att man vet att partnern INTE VILL prata om sexlivet och alltså INTE BRYR SIG om ens sexliv bara man inte berättar...... då ser jag det inte som otrohet. Har man försökt öppna för diskussion och partnern säger med ord eller kroppsspråk eller vad man nu kommunicerar med att "nej jag vill inte diskutera monogami eller öppet förhållande eller nåt som har med ditt eller vårt sexliv att göra" ---> då har man fått grönt ljus för att hålla sitt sexliv för sig själv