Jo visst det förstår jag, men jag tänker till vilken grad? Lever man med ångest, eller är en osäker/ängslig/otrygg person utöver normal förmåga (vad tusan det nu skulle vara, men snittet?) så förstår jag att det är rimligt att jobba bort sina snuttefiltar för att uppnå någon form av rimlig förmåga att känna trygghet. Men även utan ångestproblematik så har ju människor begränsad hjärnkapacitet. Till någon grad kanske det är det rimligt att vi har falska illusioner av trygghet. Jag vet inte.
Sedan är ju frågan också hur falsk uppfattningen av trygghet är. Personligen, och då menar jag verkligen högst personligt, så ä sannolikheten större att det skulle skapa en klyfta mellan mig och min partner om jag lyssnade med BDSM utanför förhållandet. I realiteten alltså. Än om vi hade en monogam relation och jag vattnade på min egen tomtplätt. Förutsatt att vi hade ett bra sexliv då. Må min hjärna vara så begränsad, men jag är inte heller rädd för att påstå att det är vad jag förmår. I all min mänsklighet.