Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Liknar en smärre naturkatastrof.
Nyheterna just nu rapporterar att det är bekymmer överallt i landet. Branmännen behöver avlösning. På vissa håll har brandslangen börjat ta slut.
Inget riktigt regn i sikte.
Detta börjar bli riktigt otäckt.
Det är oerhört otäkt och folk går fortfarande om kring och njuter av det fantastiska sommarvädret glatt påhejade av media![]()
Att det här riskerar att förstöra oerhört mycket för många människor skiter man uppenbarligen i och att det dessutm är en katastrof för delar av naturen spelar visst inte heller någon roll. Jag börjar närma mig nivån av att bli aggressiv och skälla ut folk som inte kan se längre än sin egen solbränna.
Jag njuter av vädret. Solar och badar och tankar energi. OCH är enormt bekymrad över skördar och bränder. Jag kan inte göra ett skvatt åt vädret, men tänker fortsätta njuta av det som ÄR positivt. Lika mycket som att jag kommer NJUTA om det får regna en vecka.Det är oerhört otäkt och folk går fortfarande om kring och njuter av det fantastiska sommarvädret glatt påhejade av media
Att det här riskerar att förstöra oerhört mycket för många människor skiter man uppenbarligen i och att det dessutm är en katastrof för delar av naturen spelar visst inte heller någon roll. Jag börjar närma mig nivån av att bli aggressiv och skälla ut folk som inte kan se längre än sin egen solbränna.
Men alltså det går ju att njuta av vädret och ändå tycka det är hemskt.
Jag är väldigt bekymrad över hur vi ska få grovfoder till hästarna men det kommer inte börja regna bara för att jag sitter inne i min lägenhet och glor och tycker allt är fruktansvärt.
Ser att jag förklarade dåligt. Jag menar inte att man inte ska njuta av vädret även om jag hatar det vad är det för fel på 20 grader och växlande molnighet? Jag talar om de som är helt oförstående till problemen det skapar och bara ser till sin egen njutning modell "äntligen får vi sommarväder det brukar ju vara så dålig sommar här i landet"Jag njuter av vädret. Solar och badar och tankar energi. OCH är enormt bekymrad över skördar och bränder. Jag kan inte göra ett skvatt åt vädret, men tänker fortsätta njuta av det som ÄR positivt. Lika mycket som att jag kommer NJUTA om det får regna en vecka.
Jag ser inte någon motsats i att njuta av sommarvädret och vara orolig för torkan. Ingen blir gladare över att man sitter inne och ugglar och diskuterar katastrofen.Det är oerhört otäkt och folk går fortfarande om kring och njuter av det fantastiska sommarvädret glatt påhejade av media
Ingen jag talat med är oförstående när det gäller torkan, det har inte gått någon förbi. De flesta blir inte direkt berörda dock.Ser att jag förklarade dåligt. Jag menar inte att man inte ska njuta av vädret även om jag hatar det vad är det för fel på 20 grader och växlande molnighet? Jag talar om de som är helt oförstående till problemen det skapar och bara ser till sin egen njutning modell "äntligen får vi sommarväder det brukar ju vara så dålig sommar här i landet"
Påhejade av media? Du måste verkligen ha missat den massiva rapporteringen om torkan.Det är oerhört otäkt och folk går fortfarande om kring och njuter av det fantastiska sommarvädret glatt påhejade av media
Sant.Jag börjar tycka att det är skrämmande faktiskt. Särskilt eftersom detta land är totalt nedrustat vad gäller armén som infrastruktur. Vi har ingen hjälp till självhjälp längre![]()
Jag skulle tro att AC ingår i sjukhusets nödgenerator. För stor infektionsrisk osv för sjuka/opererade/spädbarn mfl.Sant.
Vårt lantbruk är anpassat efter det klimat och det väder vi brukat ha.
Sådana här katastrofer har vi knappt någon beredskap alls för.
Inte brandförsvar heller, eller civilförsvaret.
Vad skulle hända om det blev ett stort strömavbrott? AC på sjukhus och äldreboenden skulle sluta funka t.ex.
Ja jag är orolig.
(vilket inte alls innebär att jag missunnar värmenjutarna detta)
Jo det gör det, men även reservkraften kan ta slut. Innan så görs en prioritering (ja ni kan ju tänka själv)Jag skulle tro att AC ingår i sjukhusets nödgenerator. För stor infektionsrisk osv för sjuka/opererade/spädbarn mfl.
Reservkraften tar inte slut så länge det finns tillgång till drivmedel.Jo det gör det, men även reservkraften kan ta slut. Innan så görs en prioritering (ja ni kan ju tänka själv)![]()