Igångsättning???

Y

Yahoo

Någon som har erfarenheter av igångsättning med andra barnet?
Hur såg era förlopp ut, var ni mogna/omogna när ni startade osv?
Alla tips, erfarenheter och tankar mottages tacksamt!

Sv: Igångsättning???

jag har "satts" igång 3 gånger.

Dom kallar det ju inte igångsättning, då dom bara spräcker fosterhinorna.
Så just igångsättning kan jag inte mycket om, men spräker dom hinorna tror jag i regel att det kan gå rätt fort.

Det har gått mycket bra & fort, livmodertappen var inte mogen överhuvud taget, sista gången.
Men det gick väldigt fort bara dom spräkte hinorna.

Hade med mig tidningar & räknade med riktigt lång tid innan det skulle hända något.
Men han inte över huvud taget öppna dom.

Att vandra är ju alltid posetivt, om kroppen orkar.
Oavsett om det är igångsättning eller inte.

Varför skall du bli igångsatt?? har tiden gått ut?.. Det kan vara skillnad på hur man upplever det ifall det är före BF eller efter..

Jag sattes igång vid min 3:e grav. pga överburenhet 2 veckor efter BF.. på mig började de med att ta hinnorna.. det hjälpte inte.. då fick jag verkstimulerande dropp.. tydligen skall man öka dropptakt med visst intervall, men det gjordes inte så inget hände.. när det väl började hända något trodde BM att verkarna själv (utan dropp) skulle fortsätta så hon stängde av droppet.. men då avtog de igen..
Då vart det mer fräs när jag fick in en ny BM (skiftbyte) Hon ökade droppet lite var halvtimma (tror jag) och det vart kraft..men jobbigt..
Men ut kom han..;)

Är igångsatt alla tre gångerna. Första pga överburen 22 dagar. Andra gick vattnet men det kom inte igång av sig själv, tredje så hade jag enorm foglossning så jag sa till dem att jag vägrade gå mer.
Har funkat jättebra, man vet när man kommer få starkare och tätare värkar, varje gång de är inne och trycker upp droppet så ökar det.

Jag blev igångsatt eftersom vattnet gick men värkarna aldrig kom igång.

Så här skrev jag om förlossningen i min tråd

Det blev på sätt och vis en jobbig förlossning, eller snarare en segdragen sådan :angel: Kl 9 kom vi in på förlossningen. Då hade jag lite sammandragningar som sedan avtog. Kl 11 sattes en gel på livmodertappen för att mjuka upp den. Kl 17 var jag inte öppen mer än jag var kl 11 :eek: Kl 18 sattes dropp in som skulle skynda på värkarna. Vid 20 började värkarna märkas och ungefär 20.30 gjorde de så ont att jag bad om lustgas. Jag hann i stort sett använda lustgasen till 4 värkar innan krystvärkarna kom igång och en kvart senare var lillkillen född :banana:

Varför skall du bli igångsatt?? har tiden gått ut?.. Det kan vara skillnad på hur man upplever det ifall det är före BF eller efter..

Jag är i v.38+1 och var in på bedömning för ev igångsättning igår. Jag är inte helt gynsam men inte heller helt omogen. Tappen var mjuk och centrerad och öppen ca 1½ cm.
Anledningen att jag ska sättas igång är att min reumatism levt rövare med mig hela graviditeten och jag är helt slutkörd. Har konstant värk, sover inte, är orkeslös och konstant trött.
Läkaren ville sätta igång mig direkt pga mitt tillstång men jag tackade nej. Ska in på ny kontroll på torsdag/fredag och då kör vi nog igång. Orkar inte gå längre.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 643
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 352
Senast: enough
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 657
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar