Hijabis i stallet!

Såg att en mer lokal tidning skrivit om händelsen, fast de har inte tagit med att det rör just ett stall. Kommer dock inte åt hela texten, men ingressen säger lite mer än de andra texterna skrivit. Baserat på det låter det kanske inte som att kommunikationen var problemet (eller att det ska ha varit ett bekymmer att kvinnan haft hijab innan). Sedan finns såklart utrymme för att vad anmälaren säger inte visar sig stämma, såklart.

"En kvinna har anmält en arbetplats där hon är lärling till diskrimineringsombudsmannen. Det efter att hon blivit ifrågasatt för att ha burit hijab och sin religiösa tro. Hon skriver i anmälan att hon blev chockad över handledarens agerande, då hon tidigare burit hijab på arbetsplatsen utan att någon reagerat."https://www.st.nu/artikel/bar-hijab-pa-larlingsplats-handledare-fick-utbrott/

Och ur artikeln

"Enligt anmälan ska handledaren fått ett utbrott och uttryckt sig nedlåtande mot hennes islamiska tro och ifrågasatt hennes val att bära hijab på arbetet."
 
Helt off-topic, men en sån hade jag gärna haft på mig när jag rider på höstarna då de vidriga älgflugorna har för vana att krypa in i nackhåren! Den ser lätt och smidig ut!
Har bestämt att jag ska ha sådan om jag tappar håret pga cancer. Smidigt och väl utprovade ( och kulturell appropiration, men det skiter jag i om jag har cancer)
 
Gör det? Det är väl väldigt varierande på EU-nivå just nu, där Frankrike är striktast/försöker införa flest förbud.


Sporthijab är ju som sagt inga problem men en sån där stor, lös, som hänger över axlar och grejer?

Jag vet att det finns ridskolor som inte vill att man har huvtröja eller halsduk.
Den stora drar man åt lite och stoppar in lösa ändar i en polotröja
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 882
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Vet inte var jag ska börja, tycker allt börjar gå mig över huvudet just nu.... Ska ta saken i så korta drag som möjligt bara så ni...
Svar
13
· Visningar
1 972
Senast: Liten
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 435
Senast: raggsock
·
Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 608
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp