idioter...

Seabaz

Trådstartare
fick höra en hund-historia inatt på jobbet. En jobbarkompis och hans kompis var ute och gick med kompisens golden retriverhane.

på en grusväg möter dom en tant med en liten pudel varpå tanten stannar dom och ojar sig över retrivern hur fin den är. hon frågar om hundarna får hälsa och ägaren till retrivern säger "nej, han gillar inte andra hundar".

men dom kan väl få hälsa lite, säger tanten

retriverägaren; "nej, säger jag, han kan vara elak mot andra hundar"

pudeltanten: han som ser så snäll ut, jättefin. och så släpper hon fram sin hund till retrivern.

Retrivern hugger pudeln över nacken och ruskar om varpå tanten börjar tjuta såklart.

retriverägaren: "men jag sa ju att dom inte skulle hälsa"

tanten tog sin pudel under armen och gick hem. tyvärr dog pudeln senare av skadorna.....

Ungefär såhär fick jag historien berättad för mig. Varför min jobbarkompis och retriverägaren inte fortsatte gå med hunden är för mig en gåta men även tanten som var så korkad och inte ville lyssna.....

helt sjukt! :eek:

Sv: idioter...

Jag var med om en liknande situation fast där ville "tanten" att våra hundar skulle leka och min är inte heller sur på andra hundar.Det jag blev mest sur på var att tanten inte gav sig trots att jag förklarade att min hund bara får träffa vissa utvalda eftersom hon drar och uppför sig jobbigt vid hundmöten.Jag gick vidare men tanten hann ifatt mig efter en stund och nästan hotade att släppa sin hund så att de skulle få busa av sig.Jag vände håll och gick bara.Nästa gång jag såg tanten tittade hon bort och låtsades inte om mig.Helt ok för mig:devil::D

Sv: idioter...

:eek: man upphör aldrig att förvånas:crazy:

Var ute och gick med föräldrarnas förra hund, en stor schäferhane.
Möter ett par med en liten trasselsudd som gick med hellångt koppel mitt i vägen (bilväg) Hade min (ja föräldrarnas då) hund i kort koppel och fot på vägkanten. Tanten frågar om dem kan hälsa. Jag säger nej eftersom jag inte visste nåt om deras hund och ville inte att han skulle träffa vilken hund som helst. Dessutom hade han en kronisk sjukdom och inte så mycket ork för lek. Inget smittsamt men ändå.

Tanten envisas med att dem ska få hälsa för deras hund ville leka.:confused: Var ne bit ifrån när hon frågade och tänkte bara gå förbi dem. När vi möts släpper hon fram sin hund och tom säger åt tiken att gå fram och hälsa:crazy: Licksom vad tänker folk med?

Deras hund var väldigt liten och hunden vi hade busade ganska hårdhänt och med mycket tassar. Så den där lilla pälsbollen hade väl flygit all världens väg. Dessutom var han bra stor.
Vad tänker folk med?
Varför kan dem inte lära sig att respektera andra hundägares nej?

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 006
Senast: Stergo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 395
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 300
Senast: EmmaW
·
Övr. Hund Ja nu har det hänt igen, för femtioelftetusende gången. Jag stod i kö till bankomaten tidigare idag med mina hundar stående tätt intill...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 238
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V