Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tycker ni om det ?
Jag hade velat lägga till att alla ska ha rätten till barn om de själva betalar för kalaset.Alla ska ha rätten till barn!
Jag hade velat lägga till att alla ska ha rätten till barn om de själva betalar för kalaset.
Nu är det Ekdahl igen..
Det handlar om insemination för ensamstående som inte är tillåtet i Sverige idag.
Vad tycker ni om det ?
Fast barn till ensamstående föräldrar eller föräldrar som har enskild vårdnad är ju inget ovanligt, så det blir inget skillnad på dessa grupper om föräldrarna dör, då hamnar de hos ngn som anses vara lämplig vårdnadshavare.
Nära 50% av alla äktenskap i Sverige slutar i skilsmässa & många av dessa ensamstående kommer ha barnen själva pga enskild vårdnad.
Så jag förstår inte riktigt grejen där, förutom att det är barnet som drabbas när en förälder dör, vilket det gör oavsett om det har 2 föräldrar eller 1.
Vaddå flängd i huvudet?
Det är ju bevisat att barn mår bäst av att växa upp med sina biologiska föräldrar i största möjliga mån och OM man behöver omplacera barn så ska det i största möjliga mån göras till familj och/eller släkt till barnet. Detta för att då känner barnet till familjeförhållande och släktskap på ett annat vis än i en okänd fosterfamilj. Ett barn som placeras i en familj som är släkt med den "riktiga" familjen blir oftast ett tryggare barn som det går bättre för än om det skulle placeras i en "okänd" familj.
Varför tror du soc. vill placera barn hos mor-farföräldrar, mostrar, osv.??