Idag är jag så himla glad

Sv: Idag är jag så himla glad

FAst det är ju så att om man får av den rätta sorten så är dom ok. Min har ett otroligt bra psyke...hon var med oi loppet Takter for ur o skadade sig, hästarna fick gå på banan i 20 min med en skenande häst som sprang omkring, hon var helt oberörd medans andra fick stryka pga att dom blev så stressade. Hon går dessutom från alla spår , stor som hon är och första gången på auto var hin som en gammal häst.
Så dom behöver inte vara dumma o vrånga men en del blir mer åt det stressdumma hållet.

FAst det är ju så att om man får av den rätta sorten så är dom ok. Min har ett otroligt bra psyke...hon var med oi loppet Takter for ur o skadade sig, hästarna fick gå på banan i 20 min med en skenande häst som sprang omkring, hon var helt oberörd medans andra fick stryka pga att dom blev så stressade. Hon går dessutom från alla spår , stor som hon är och första gången på auto var hin som en gammal häst.

Att din är bra tror jag har mycket med hur du har tagit hand om den sen den var liten:idea::angel: Denna är lugn och fin på banan bara för mycket åt det hållet. Alldeles för mycket lugn ;)

Så dom behöver inte vara dumma o vrånga men en del blir mer åt det stressdumma hållet.

Har inte sett många lopp med Express lavecare ska ta mig en titt på din på ATG live :D vad jag hört är dom ganska fina de som kommit ut. Min beter sig som en galning på gången men flegmatiskt och tar inte riktigt styrning riktigt. Men jag undrar inte om det kan bero på att hon inte är ordentligt inkörd och/eller mycket lite körd.

Jag köpte henne som tvååring :D så psyket får vi tilldela den förra ägaren :D

Fast hon har inte riktigt orkat med sig förra året och en del lopp tyckte jag att hon borde vunnit, sista loppet Micke körde var han dyngsäker på seger men hon tog slut i ett steg, men sen har jag behandlat henne då hon inte var helt fräsh.

Har för övrigt en glad nyhet till att meddela :D
Jag har leasat en häst till nu som skulle startat den 2/1 09 men ströks för "hälta" (spår12:angel:). Han anländer i början av veckan. :D

Jag köpte henne som tvååring :D så psyket får vi tilldela den förra ägaren :D

Fast hon har inte riktigt orkat med sig förra året och en del lopp tyckte jag att hon borde vunnit, sista loppet Micke körde var han dyngsäker på seger men hon tog slut i ett steg, men sen har jag behandlat henne då hon inte var helt fräsh.

Min känns lite så för dagen att hon inte riktigt orkar med sig men det är ju mycket franskt i dom så dom kräver ju sin del av träning ;)
Kommer inte ihåg vem som hade express lavec va de inte Båth?

Inte svårt att lista ut, bara o se vem som var struken 2/1 för hälta med spår 12 :angel:
Första träffen <:D

Sök sportinfo/resultat t'vlingsdagar/2 jan på kalmar började jag :D ..Voila :D

Idag var lilla Tuss lös :o hon och de andra sprängde hagen efter att ett gäng ungdomar kört sina crossar i skogen bakom hagen:( Men hon lät sig fångas utan större problem :D De andra 2 var en annan sak de:devil:

Min andra lilla häst kommer på tisdag ska till Jägersro och hämta honom:D
Hoppas den resan med går bra:bow:

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 046
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 309
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar