Idag är jag så himla glad

Sv: Idag är jag så himla glad

Tyvärr verkar det ju vara "fel" sort redan nu....det är vad jag fått höra om hingsten, Ultra ducal är inte heller den enklaste hingsten att ha i stamtavlan om det inte slår rätt.

Ja det är tråkigt när man tycker om dom från första början men det krånglar

Den ett år äldre helsysterna till min har heller inte travet med sig utan där krånglar det också tydligen, däremot så har jag haft lite problem med stumma bogar på min pga korta kotben, Satt på PG så blev det mycket bättre

Senast ändrad:

tack för dina värmande ord spöket :bow: och jag ska massera upp henne innan jag kör imorgon (får akta benen bara hon gillar att sparkas:love:)
Men jag har full retur rätt på hästen som tur är skrev jag in det på kvittot.

Hon borde haltat då tycker jag det gjorde hon inte alls någon gång tror dessvärre detta är ett "in tränat" beteende. Då jag frågade den som hade hästen i träning om hon gått så länge så ville dom inte svara när ägaren stod där men fick ur dom att det var så. Dom sa till mig att hästen var dressyr tränad men det har dom inget sagt till ägaren om:mad:.

Hon är full röntgad och genom gången av veterinär på solvalla allt som var fel då är åtgärdat var ca 1,5 månad sedan. Det var inga fel på röntgen.

Precis och jag är student och kan inte ta ett mastodont projekt med veterinär räkningar och ET räkningar och det ändå inte blir något av det :( (onödiga i detta fallet då de sa att hästen var kvalklar:mad:) Och jag tycker det är kul med sånna här "monster" med men inte just nu;).

Rent spontant känner jag att det här är en häst som är alldeles för dyr för dig som student... :crazy:

Min har en "orolig" knäled, inget som borde störa, men kanske. Därför har jag nu lagt ner efter 3 år, han gick ändå 20 som tvååring vilket troligen gjorde att han tog slut i kroppen.

Jag skulle nog inte fortsätta alls om du inte får henne att gå åtminstone 25 en bit inom ett par dagar.

Känslorna är svårare, där är det bara att bita ihop. :( Jag vet ju efter att ha tagit bort vår egenuppfödda i veckan.

Har inte lusläst allt i tråden. men rent spontant så känner jag att du redan ger upp efter att ha haft hästen i 2 dagar...
Vi fick nyligen en 4-åring. Herregud! Va min första tanke...Sedan körde vi skogsmulle träning under några veckor. I första intervalljobbet (som han gick efter ca. 3 veckor) va han bara helt underbar!

Så min tanke till dig va bara att du nog måste ge hästen lite tid. hon kanske är stel efter den långa resan i hästfinkan. och oftast, tyvär, görs det ju inte så m.k.t. med hästarna när de som har dem vet att de skall flyttas...

Hills Noblesse, mamman till din häst, har förövrigt stått här hos oss:) En m.k.t. fin häst, stor o rejäl, och med ett tufft humör!

Jag tycker du skall ge det en chans, ge hästen lite tid. Tror mest det rör sig om en otränad häst.

Jag skulle nog inte fortsätta alls om du inte får henne att gå åtminstone 25 en bit inom ett par dagar.

precis så tänker jag med. :bow:

Känslorna är svårare, där är det bara att bita ihop. :( Jag vet ju efter att ha tagit bort vår egenuppfödda i veckan.

Alltid like tråkigt har själv gjort det en gång :(
Hoppas du mår bra efter omständigheterna *kram*

Har inte lusläst allt i tråden. men rent spontant så känner jag att du redan ger upp efter att ha haft hästen i 2 dagar...
Vi fick nyligen en 4-åring. Herregud! Va min första tanke...Sedan körde vi skogsmulle träning under några veckor. I första intervalljobbet (som han gick efter ca. 3 veckor) va han bara helt underbar!

Så min tanke till dig va bara att du nog måste ge hästen lite tid. hon kanske är stel efter den långa resan i hästfinkan. och oftast, tyvär, görs det ju inte så m.k.t. med hästarna när de som har dem vet att de skall flyttas...

Hills Noblesse, mamman till din häst, har förövrigt stått här hos oss:) En m.k.t. fin häst, stor o rejäl, och med ett tufft humör!

Jag tycker du skall ge det en chans, ge hästen lite tid. Tror mest det rör sig om en otränad häst.

Som man säljer som kvalklar? :mad:

Civil action: Hur lång tid har du på dig att prova?

Tack för kramen förresten, jag är tyvärr "van" även om det här är första gången jag har styrt med allt. :(

Ok, jag hade inte läst på ordentligt.

Men för mig betyder inte kvalklar någonting, i det fallet skulle hästen redan kvalat.

Ok, jag hade inte läst på ordentligt.

Men för mig betyder inte kvalklar någonting, i det fallet skulle hästen redan kvalat.

Precis, men det är ju lätt att vara efterklok eller sitta från sidan och kolla.

Just nu finns det ju rätt mycket häst ute och jag ser i bland en del "kändisar" ute med i princip rena lögner i annonserna.

Typ "Lugn och snäll monté-häst" som det inte fanns en tillstymmelse till broms på för ett år sen och sånt. :angel:

Som man säljer som kvalklar? :mad:

Min numera fölmärr leasade jag osedd med orden "startklar". Vi möttes upp på Sundbyholm jag & hon som tränade hästen åt ägarna. Det som mötte mig i boxen var allt annat än startklart- jag ryggade tom med tillbaka av synen. Musklad men alla revben ordentligt synliga & höftbenen stack ut som en indisk ko. Helt tom i blicken under den långa fina luggen. Ingen glans i pälsen.
Funderade hur jag skulle få ut henne ur stallet utan att dra blckarna till oss.

Släpptes på bete hela sommaren men kom in & ät krafft 3 ggr/dag. I Augusti skulle jag sätta henne i vagn & börja skritta.. Pang sa det ut ur stallet..(fick sen reda på hennes sk inkörning*jalla jalla* :D)
Så det börjades om med tömkörning, och red in henne å skötte träningen därifrån = mkt lugnare!

I slutet på Sep gick hon sitt första provlopp. Sen rullade det bara på.. Hennes problem genom livet är att hon ville för mycket.

gud vad kul!!!;)

Ha det bra med nya pållan!!

Vet själv hur kul det är att få hem nya hästar...

Jag skulle iallafall ge hästen en chans. Vi har själva en hemma som oxå skulle vara kvalklar, och kvala innan vi fick den. men tränaren sa när vi fick hästen att den nog inte var kvalklar. imogon skall han gå sitt första rundbanejobb hos oss.
När vi får nya hästar som inte har startat vill vi ju endå ge dem en ärlig chans. Somsagt, mamman till civil actions häst va ju en väldigt fin häst.:)
Så jag hoppas det skall lösa sig!

Men du är ju partisk å mammans sida... :D Du ser jag vad Martha m.fl. skrivit om pappan.

Du kanske kan ta henne om inte Civil action vill ha henne. ;)

Eftersom jag vet att ni haft er exakt en månad och TS har ångerrätt så borde han ju hinna prova så h*n hinner bestämma sig. :idea:

Men du är ju partisk å mammans sida... :D Du ser jag vad Martha m.fl. skrivit om pappan.

MM bara lite :p

Eftersom jag vet att ni haft er exakt en månad och TS har ångerrätt så borde han ju hinna prova så h*n hinner bestämma sig. :idea:

Jag är en han ;) Och idag hade jag en helt annan häst på banan:love: idag sprang hon nästan helt rakt (körde med spö idag) och hennes "wronghet" blev näst intill bortblåst jag fick helt enkelt tala om för henne vem det var som bestämde och hon hade inga tendenser att slå alls. De som har hennes lille bror var mycket nöjda med henne med. Om jag får lite ordning på henne och har rätt skydd:mad: på så kan hon nog inte vara så himla långt till start kanske fram till försommarn/sommarn. :banana: Hoppas det inte är något annat som är tokigt nu.
Hon älskade att bli masserad med och efter jag kört fick hon sig ett liniment schampo "bad" och lite mera massage och det älskade hon. Ska nog byta lite skor och sånt med flappskor med trakt brodd:confused:tror jag inte riktigt passar på en häst som ska ha "aktions problem". Blir guld skor med fasta brodd. Men nu är jag himla glad igen med min lilla tuss.

Vad kul :idea:

Då hoppas jag att det fortsätter och att ni kommer ut ungefär samtidigt som vi om allt nu går som det ser ut just nu!!!

(Jo, jag skrev h*n av bara farten vilket är lämpligt att göra när man inte vet vilken sort folk är :D )

Låter som du är fast ;).
Men tyvärr har inte jag heller något gott att säga om pappan.

Vad kul :idea:

Då hoppas jag att det fortsätter och att ni kommer ut ungefär samtidigt som vi om allt nu går som det ser ut just nu!!!

(Jo, jag skrev h*n av bara farten vilket är lämpligt att göra när man inte vet vilken sort folk är :D )

MM de hoppas jag med :banana: men inte på samma bana va :love: eller i samma lopp ;)

Jo d*n är bra ;) men nu vet du (och alla andra här) att jag är en han ;)

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 046
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 309
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar