Idag är jag så himla glad

Sv: Idag är jag så himla glad

Är Prakas känd för att lägga vrånga eller besvärliga hästar?

En del är det mamman till min var lika dan, sen var hon med men hon sprang in över 600000kr och vann den första V75 bronsdivisionen:love:

Prakas är nog mest känd för att lägga sköra men otroligt talangfulla travare.

En del är det mamman till min var lika dan, sen var hon med men hon sprang in över 600000kr och vann den första V75 bronsdivisionen:love:

Jag vet ju att prakas var väldigt skör själv men visste inte att han nedärvde det, eller att det kan bli vrångt.
Blev lite "oroad" då min unghäst har Balanced Image - Prakas på fädernet och Arnie Almahurst på mödernet...
Nåväl, hittills så sköter hon sig helt exemplariskt om än hon har temperament (på ett positivt sätt).

Jag vet ju att prakas var väldigt skör själv men visste inte att han nedärvde det, eller att det kan bli vrångt.
Blev lite "oroad" då min unghäst har Balanced Image - Prakas på fädernet och Arnie Almahurst på mödernet...
Nåväl, hittills så sköter hon sig helt exemplariskt om än hon har temperament (på ett positivt sätt).

Mycket handlar om hur du tar hand om fölet fram tills den blir gammal:idea:
Den jag fick hem tror jag är hållen väldigt hårt i stallet men då rakt inte när de har kört henne:eek:
Så jag har nog lite jobb framför mig om jag skall behålla henne:cool:

Jag har haft en efter Prakas, liten kort och tjock men fruktansvärt speedig och en jäkla skalle. Men tyvärr.....en riktig glasbit så han tjänade inte många kronor. Han är dock en av de trevligaste hästar jag någonsin haft, ruggigt smart men ett underbart temperament. Och då hade han ändå en ganska vass Bonefish-morsa.

Grattis och lycka till med din nya stjärna!

Har snokat och är det mamman du menar så har hon sprungit in knappt 500 000 kr.
Lycka till med ditt nyförvärv.

martha. Jaha är din också stor, den Thune har var iaf väldigt stor som yngre.
Snygg var hon din iaf!

Ahh hittade en sak där 127 200 kr i tvångsprissumma ;)
Men hon har 611 800kr "på kontot" :)

Här kommer de första bilderna :P
*Tuss*
045-1.jpg

050-1-1.jpg

Och en på min "gamla" 2åring :D
*Gothic*
048-1.jpg

Oh, hon HAR temperament va? Tycker mig se en temperamentsfull glimt i ögat där...

Men hon var skitsöt annars!

Snäll o hålla på med i stallet det lilla jag har gjort med henne imorse o köra var hon mycket wrong o lite sur på att jag ville bestämma.
Jag tror det blir en liten slagjord på när jag skall ut och lufta henne nu. :devil:
Vi får se hur det hela slutar.

Prakas himself var väl en riktig vrångskalle om jag inte minns fel.
Min har humör..vill gärna hugga efter lopp o snabbjobb...provar nog att bestämma över nya men förövrigt är hon underbar med allt. Har aldrig slagit eller spökat sig, otroligt travsäker och trevlig överlag...Däremot har jag hört att Pappan kan lämna antingenellerhästar...dom som går, dom gör det dom andra kan man låta göra nåt annat.
Hur stor är hon din ?

-kl-

Ang Prakas ; Chops var en morrhoppa vid selning, trevlig att köra & rida. Högg efter en i boxen /gången tävlingsdagar/träningsdagar. Mkt trevlig annars :love: jag älskade henne!

Har passat en gudomligt vacker "tysk", Euro Star e.Alf Palema ue.Prakas , talangfull som 2 åring men flyttades under hösten till Nurmos men vad som hände där vet jag inte. Verkar ha gått åter till Tyskland enligt travsport.se
Han var iaf toppsnäll:)

C.A. -hur gick det egenligen?

Tråkigt nog inget vidare :( hon varken kunde eller ville springa snabbare än 2,00 :( Det är något som stör hästen tror jag. Hon saknar självförtroende men hon tyr sig till mig och det är ju bra. Hittade en del "fel" på hästen med seltryck och en sår skorpa fram på vänster bakben. Pratade med ägaren/säljaren och han har nog blivit lurad av den som hade hästen (inte han som står som tränare) tråkigt när sånt här händer. :( Känner mig riktigt nere nu. :cry:
Ska gå till vet om en vecka om jag inte lämnar tillbaka henne :cry:
Tråkigt då jag verkligen gillar henne.

Tusan så trist när sådant händer. Hoppas att du kommer underfund om vad som är problemet, åtgärdar det och får en RAKET!

Fast det är ju sällan så enkelt tyvärr...vore det enkelt skulle jag också skaffa en travare och bli rik. Problemet är ju dessvärre att jag inte har råd att hålla en häst till eftersom man inte direkt kan räkna med att den ska bära sina egna kostnader...oavsett vad folk verkar tro...

Oj nu gjorde jag som vanligt... surrade med andra ord.

Bra sagt tråkigt men sant.
Min första tanke var att detta kommer ta minst 1-2 år att få till start men nu tror jag det kommer ta mer tid om vi inte hittar felet snabbt och kan börja åtgärda det. Hon gjorde en mycket konstig sak i bakvarv med hon sprang med hela bakpartiet mot skalmen men inte i rätvarvs kurvorna då travade hon klockrent. Riktigt udda tycker jag:confused: men jag får nog massera upp henne imorgon efter jag kört så hoppas jag på att hon kommer må bättre:idea:

Lossa inte ALLT du hittar på henne på en gång bara, då kan du göra henne en björntjänst även om det verkar vara ett mastodontprojekt du skaffat dig. Förresten, varför inte massera upp FÖRST och köra sen?

Även om hon vore "av på mitten" borde hon väl åtminstone kunna gå fortare?

Gick hon mot ytterskalmen i kurvorna i bakvarv eller? Gick hon mot inner så leta höger bak. och du, om du ska överväger att behålla henne, röntga knäna.

Spöket tycker tyvärr att såna här hästar är "kul", men har lovat sig själv att inte ta flera nu... :D man lägger så mycket energi och sen går det åt skogen ändå.

Synd att hon verkar ofräsch.:(
Håller tummarna att ni hittar felet (felen?) och att det går att åtgärda!
Känner du någon duktig ET ifall veterinären inte hittar något?
Lycka till!

Lossa inte ALLT du hittar på henne på en gång bara, då kan du göra henne en björntjänst även om det verkar vara ett mastodontprojekt du skaffat dig. Förresten, varför inte massera upp FÖRST och köra sen?

tack för dina värmande ord spöket :bow: och jag ska massera upp henne innan jag kör imorgon (får akta benen bara hon gillar att sparkas:love:)
Men jag har full retur rätt på hästen som tur är skrev jag in det på kvittot.

Även om hon vore "av på mitten" borde hon väl åtminstone kunna gå fortare?

Hon borde haltat då tycker jag det gjorde hon inte alls någon gång tror dessvärre detta är ett "in tränat" beteende. Då jag frågade den som hade hästen i träning om hon gått så länge så ville dom inte svara när ägaren stod där men fick ur dom att det var så. Dom sa till mig att hästen var dressyr tränad men det har dom inget sagt till ägaren om:mad:.

Gick hon mot ytterskalmen i kurvorna i bakvarv eller? Gick hon mot inner så leta höger bak. och du, om du ska överväger att behålla henne, röntga knäna.

Hon är full röntgad och genom gången av veterinär på solvalla allt som var fel då är åtgärdat var ca 1,5 månad sedan. Det var inga fel på röntgen.

Spöket tycker tyvärr att såna här hästar är "kul", men har lovat sig själv att inte ta flera nu... :D man lägger så mycket energi och sen går det åt skogen ändå.

Precis och jag är student och kan inte ta ett mastodont projekt med veterinär räkningar och ET räkningar och det ändå inte blir något av det :( (onödiga i detta fallet då de sa att hästen var kvalklar:mad:) Och jag tycker det är kul med sånna här "monster" med men inte just nu;).

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 046
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 309
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar