I dag bär det av.

Det ena jobbet i Eskilstuna fick jag inte och det andra valde de att inte anställa någon på. Har sökt flera jobb där, men det är ju semester och tiden för ansökningar har inte gått ut ännu. däremot uppstår frågan nu om jag VERKLIGEN ska jobba där med tanke på var jag bor. I Nyköping gr direktbuss, men här innebär byte av buss i Nyköping. Kan bli lite mer tidskrävande. Så fråga nummer två är om jag ska vara iskall och vänta till ett jobb närmare mig dyker upp.

Jag har fått rätt nummer av hyresvärden och honung hade rätt i att det står ovanför dörren också :) Någon av er hade rätt i att numret jag hade nog är föreningens nummer, så det finns alltså två. Nu har jag rätt och adressändring är gjord. Nu är det bara eftersändning av post kvar, men den sidan var det krångel med så jag ska gå in och göra det i dag så det är gjort det med. Men en fråga jag undrar är vem jag ska kontakta för att få rätt namn vid dörren? Där står förra hyresgästens namn och det är ju inte rätt ;)
Sätt upp en egen lapp så länge tills hyresvärden /gårdskarl sätter upp den riktiga med alla namn som behövs. Bra för brevbärarna om det kommer post redan nu.
 
Sätt upp en egen lapp så länge tills hyresvärden /gårdskarl sätter upp den riktiga med alla namn som behövs. Bra för brevbärarna om det kommer post redan nu.
Det ska stå C/O på postfacket, men jag fattar inte hur jag ska få dit det..... :o Kanske är det där reklamlappen satt som jag ska sätta den.
 
Om du inte ska ha den andra hyresgästens post skulle jag sätta mitt namn över det. Den har väl eftersändning på sin post förhoppningsvis, om inte så får du bådas post.
Jag skulle hörs med förra hg hur du ska göra , om den vill ha kvar sitt namn plus ditt
 
Om du inte ska ha den andra hyresgästens post skulle jag sätta mitt namn över det. Den har väl eftersändning på sin post förhoppningsvis, om inte så får du bådas post.
Jag skulle hörs med förra hg hur du ska göra , om den vill ha kvar sitt namn plus ditt
Det ska jag göra. Ungefär som att min post förra veckan landade på gamla stället eftersom jag ändrade adress först nu. :o Ska be mamma hämta den tills allt kommit igång. Eftersändning är givet :)
 
Men jag tänkte på dig! Du eldar ju... :devil::angel:
Pellets ja, den satans reklamen brinner ju inte utan ligger bara i pannan och kolar ner till hälften. Min reklam hamnar i återvinningen på tippen numera (tro´t eller ej). :)
 
Pellets ja, den satans reklamen brinner ju inte utan ligger bara i pannan och kolar ner till hälften. Min reklam hamnar i återvinningen på tippen numera (tro´t eller ej). :)
HALLÅ!!! Har du inte lärt dig att man nte ska elda reklam med glansigt papper?! Det vet jag, det brinner fan inte! Men anan reklam och lite kvistar och bark och sånt då jävlar brinner det :D Man ska ju inte elda med bara det ;) Skånska Dagbladet är perfekt! Ja, ved också förstås!

*host* slängde en och en halv säck pellets förra...denna veckan.....
 
Flina lagom, jag lovar att inte berätta för dig om jag råkar sortera reklamen i två fack:
*reklam man kan elda med
*reklam man inte kan elda med
och när det börjar bli crazy-reklamsamlar-lady av det hela skapar du en tråd på buke så kan nån av oss i mellansverige komma med en släpvägn och ta hem och elda upp det :laugh:.
Det man inte kan elda får du leva med. :devil:
 
Samtal i Enyas trapphus om ett år;
-Men bodde dom inte på 50 kvm?
-Jo, den lägenheten är på 50.
-Men varför pratar barnen om att dom får sova i köket?
-Ja visst låter det konstigt. Förresten, undrar vad hon gör med all reklam hon hämtar hos oss grannar.




:p
 
Samtal i Enyas trapphus om ett år;
-Men bodde dom inte på 50 kvm?
-Jo, den lägenheten är på 50.
-Men varför pratar barnen om att dom får sova i köket?
-Ja visst låter det konstigt. Förresten, undrar vad hon gör med all reklam hon hämtar hos oss grannar.




:p
Ja, men jag är en snäll medmänniska ju :o Alla grannar utom en har lapp där det står "Ingen reklam", jag blir nog varse om att det är för att reklamen tar stor plats i postfacken :p Men Reklam ÄR bra, då får jag ju veta om extrapriser och så. denna veckan köpte jag fläskfärs i lilla afären här för 30 kr/kg, lagom pris ;)
 

Liknande trådar

Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 157
Senast: Enya
·
Övr. Katt Denna gången för Molly. Den första katten min familj skaffade. I 12 år har hon bott hemma hos min mamma, jag var 14 när hon kom till...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp