Ja, området verkar bra, även om jag läste nånstans att det är mycket skit i området. Verkar märkligt med tanke på alla panchisarna här
Rabatterna har jag inte glott på, men jag har noterat blomkrukan. Helt otroligt att man har ställt en blomkruka så, typiskt panchisaktigt! Gräset är grönare i skåne just nu, men det är betydligt mer välvårdat här än på mitt förra ställe. Kanske för att Någon Annan verkligen klipper gräset här?!
Min (fd) hyresvärd reagerade på storleken på lägenheten, trodde att jag hittat en fyra, men den känns just som du nämner, större än så, till och med så att jag inte fyllt vardagsrummet med möbler ännu och det trodde jag att jag lätt skulle göra. Barnens rum anses kanske trångt, men med tanke på att två av barnen bara sov i sina rum och alla tre mest lekte i vardagsrummet där jag var så tycker inte jag att det stör. Sönernas skrivbord användes mest till avstjälpningsplats så de har inte med de här och dottern använde sin skolbänk till vad den är avsedd för så den fick hon ha med sig hit.
Jag ser verkligen fram emot barnens reaktion när de kommer hit! Vad glada de kommer att bli! Det ska också bli intressant att se ifall de lyckas dra ut fler barn och leka, här är inte mycket barn ute tyvärr, mest tyst här.
Snigel har nog aldrig gått med näsan så mycket i marken som hon gör här, inte hoppade och skuttade hon så mycket som här heller. Vi är ju alla vana vid grus- och liten asfaltsväg med åkrar på båda sidorna och de är väl innosade från hennes sida. Här har hon tydligen 10 miljoner dofter att ta till sig.
Bara det blir lite svalare så ska jag och Snigel försöka ta oss till Femöre, i den här värmen skulle vi båda två dö av värmeslag, dessutom värker min kropp och jag orkar faktiskt inte gå så mycket just nu, men det kommer. Jag vet inte om jag hittar dit, vi åkte ett håll jag inte hade tänkt mig, jag har snöat in på att ta av mot höger när man kommer ut från min väg.
Jag vet inte om jag hittar på Femöre, men är det inte så att alla vägar bär till Rom...ingången? Och badet? Menar du där jag klev i med kläderna på??
Fötterna kommer att vänja sig, du såg ju hur vant jag klättrade upp till min tältningsplats i Nyköping, utan att ens snubbla en enda gång. De har inget annat val- snubblar man här slår man sönder ansiktet, snubblar man i skåne får man skrubbsår på knät.
NissePissePäronpungKatt trivs i solen på balkongen och Snigel gillar att ligga vid mina fötter under skrivbordet. Båda verkar vara tysta när jag går ut! Och i dag vågade jag mig in i soprummet. Dock glömde jag tidningarna... så jag måste gå en gång till sedan!
Och ja, alla, jag är rädd för soprummet. Jag är rädd för tvättstugan också, och källaren. Och för att gå ut när det är mörkt ute!
Jag skulle behöva ner i förrådet (och just DÄR är lampa sönder...) för att ställa in lådorna med julsaker och säckarna med barnens vinterkläder, men det vågar jag inte.
Fan, det är ju snart vinter och jul så vadå, de kanske kan bo kvar här.....