Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh, det är just så jag känner, och kände ännu mer i måndags kväll! Det ÄR lite läskigt att inte vara en del av ett samhälle på riktigt ännu, inte har koll på saker och ting och inte veta vart man hamnar när man tar en promenad. Jag har bott i hus på landet i 11 år och känner området utan och innan, varenda grästuva, varenda doft, varenda ljud och vindens vanligaste riktning. Här känner jag ingen, vet inget om ljuden, vet inget om dofterna och vet inte hur årstiderna ser ut och vad jag har att vänta mig. Det är läskigt!Ikväll är du i ditt nya hemma!
Jag gratulerar och vet precis hur det känslan är blandad av lite läskigt, lite overkligt, mycket lycka och mnga förväntningar
Tack så mycket!Trevlig resa Enya! Både dagens och resan i ditt nya liv!
Vad spännande! Lycka till nu med ditt nya liv
Lycka till! Det kommer säkert bli jättebra på nya stället!
Lycka till och hoppas du ska trivas i ditt nya hem
Gud så spännande! Grattis till nya livet
Det är bra!Jag tvivlade inte ett ögonblick! Och det är jag inte ensam bukefalist om.
Och det blev fint och bra ju! Tack för all hjälp, jag skulle svära i en vecka över möblerna om jag skulle ordnat det själv för möbelbygge är nåt jävelskap jag avskyr (vilket du såg på den därade skruven på Elins säng...). Ihop med gräsklippning....I kväll hämtar jag dina nyinköpta bokhyllor i Mariefred som levereras imorgon tillsammans med nyrenoverat bord och en nyrenoverad stol och sen ska våningssängen hämtas i Nyköping och sen ska vi skruva möbler och hänga lampor och tavlor för allt vad tygen håller.
Buketräff sen när allt är klart i Nyköping eller Oxelösund? Honung, törs du?
Nej, jag har ju sökt jobb, men det är semestertider så allt tar lite längre tid. Men jag tar tjänstledigt från mitt jobb för att sedan säga upp mig och är alltså arbetslös just nu. Frivilligt. Har änkepensionen ett år till och klarar mig ekonomiskt då hyran med el och värme är låg. Jämfört med förut! Jag slipper dessutom bensinkostnaderna som var alldeles för höga för att vara ekonomiskt försvarbara! Det gör att jag sparar in på några tusenlappar i månaden! Dessa pengar kan jag spara undan så jag har en buffert till djur och tågresor och liknande, efter att ha pluggat i två år och därmed varje månad levt under det som räknas existensminimum så är sparande en viktig del.jag har hängt med dåligt senaste månaderna - @Enya hade du klart med jobb också?
Jag tycker det är SKITBRA att du bryter upp och flyttar! Du är värd all respekt för det!
Ja, det minns jag! Det har varit underbart att tänka att du är där när allt har varit hemskt. Och inte bara då. En trygghet om att jag inte är så ensam som jag känt mig!@Enya Tänk vad långt du kommit. Det där köksbordet hr jag suttit vid i cyberrymden många gånger. Förstår att du tar det med dig. Jag kommer gärna och hälsar på. Säg är det passar.
Det är din omgivning det är fel på. Det obegripliga är att du stått ut med din boendesituation så länge som du gjort. Och din omgivning.Det är bra!
Flera i min närhet har dock tvivlat och trott att det är ännu en idé jag fått för mig, kanske för att det är rätt stort att bryta upp i livet bara för att. Det är ju inte p.g.a. jobb eller kärlek vi flyttar utan helt enkelt bara för att jag VILL.
Ja, min omgivning kunde varit bättre. Det blev allt tydligare att jag är annorlunda. Att jag vill mer i livet än att bara få ihop ekonomin, leva samma liv alltid och att jag vill lära mig saker, se saker och uppleva saker, som ingen annan i familjen värderar som viktigt. Att inte bara leva i den där inrutade tryggheten som är så viktig i min omgivning. Visst tusan är det svårt att lämna tryggheten och göra saker som jag är ovan vid och kanske rädd för, men önskan om att uppleva saker utanför tryggheten är starkare. Tryggheten kommer från min omgivning, miljöpåverkan så att säga medan viljan efter annat är en del av mig.Det är din omgivning det är fel på. Det obegripliga är att du stått ut med din boendesituation så länge som du gjort. Och din omgivning.
Bra gjort med flytt!!!
Har man inte vanan inne att handskas med div. ospecificerade grejer som behöver vara verktyg till så har man inte. Jag har ju åratals erfarenhet av att inte veta ett smack om det jag får i händerna men det brukar alltid fixa sig på ett eller annat sätt (lös problemet).Tack för all hjälp, jag skulle svära i en vecka över möblerna om jag skulle ordnat det själv för möbelbygge är nåt jävelskap jag avskyr (vilket du såg på den därade skruven på Elins säng...).
Yeah, sure, skylla allt på MIG, och nu vet jag ju var din postlåda bor. Jag undrar också vilka som vågar träffa oss.Buketräff är väl givet! Jag undrar vem som törs träffa oss två tillsammans, det låter ju rätt... "speciellt" om oss när vi uttrycker oss ibland. Det måste vara ditt dåliga uppförande som smittat av sig på mig- jag är alltså en snäll, rar och lugn människa egentligen.
inget humör, morrar aldrig, snäser aldrig och är bara trevlig alldeles alltid, till och med när jag sover!
Nehej det gjorde vi tillsammans.Och du och Snigel... du busade med henne och hon gav igen på mig, det planerade du!
Flytten gick ok, jag är glad att den är över. Så stressig, så mycket att göra, så många löften som bröts helt eller delvis, så mycket sorg och besvikelse, så mycket rädsla. Men det är över, jag kan andas ut, det har jagi nte kunnat på flera veckor.Är glad för din skull @Enya och hoppas att allt har gått bra med flytten. Och så hoppas jag förstås att du ska trivas!