I dag bär det av.

Har du en namnskylt så får du helt enkelt köpa det hela. Det ingår i jobbet. Har personen sådana bekymmer med det hela så kanske denne ska jobba med tankebanor kring problemområdet eller tänka på ett annat yrke. Tyvärr.

/Squie - som har jobbat med namnskylt och kommer att göra det framöver också.

Och, nu ska jag iaf lämna detta OT-område o inte kapa Enyas tråd om sitt nya liv.:)
Det gör inget, det var en intressant fundering, som jag själv inte tänkt på alls! Jag inser att du har en poäng i det du skriver och samtidigt förstår jag nihpredils tankebanor. Jag har aldrig tänkt på det där tidigare.

Själv har jag mer än en gång sagt till personal med namnskylt och fint namn att namnet just är fint. Då blir de glada i alla fall :D
 
Har du en namnskylt så får du helt enkelt köpa det hela. Det ingår i jobbet. Har personen sådana bekymmer med det hela så kanske denne ska jobba med tankebanor kring problemområdet eller tänka på ett annat yrke. Tyvärr.
Jag hade förstått det svaret om jag hade sagt att jag tycker att det är OK att skälla ut folk som tilltalar en med förnamn. Nu sa jag bara att jag inte tycker om det själv, att jag vet att många ogillar det och att jag av de två anledningarna låter bli att göra så själv. Även om man har ett serviceyrke har man rätt att inombords ogilla vissa saker som kunder gör. Jag hade dessutom, återigen, inte ett namnskylt utan en bricka som visade behörighet.

Fortsätt du att tilltala folk på ett sätt som många tycker är creepy. Jag väljer dock att låta bli.

[Slut på sidospår]
 
Jag hade förstått det svaret om jag hade sagt att jag tycker att det är OK att skälla ut folk som tilltalar en med förnamn. Nu sa jag bara att jag inte tycker om det själv, att jag vet att många ogillar det och att jag av de två anledningarna låter bli att göra så själv. Även om man har ett serviceyrke har man rätt att inombords ogilla vissa saker som kunder gör. Jag hade dessutom, återigen, inte ett namnskylt utan en bricka som visade behörighet.

Fortsätt du att tilltala folk på ett sätt som många tycker är creepy. Jag väljer dock att låta bli.

[Slut på sidospår]
Ja, att ha ett serviceyrke är ibland skittrist. I dag fick jag veta att det är en spricka i en ruta på skolan jag är (var???) städpersonal på och att rektorn från skolan hade sagt att "det måste vara städpersonalen som orsakat den". Varken jag eller någon annan ur personalen eller någon av fönsterputsarna har orsakat en spricka i något fönster och det är faktiskt direkt förolämpande att genast misstänka oss. Varför skulle vi i all sin dar dessutom mörka det och nu neka till det? Det är ju inget som i så fall skett med flit och inget vi själv hade fått stå för med tanke på försäkringar och sånt som arbetsgivaren har. Bara tanken att det var vi och att vi inget sagt anser jag vara elakt.

Detta just eftersom städpersonal överlag inte behandlas på det bästa sättet alla gånger. Serviceyrkets baksidor är inte alltid så roliga. :(
 
Visst är det! Skittrist, bara för att man städar är man alltså en klantskalle som har sönder saker och sedan ljuger om det. Nä, den syn vissa har på städpersonal stinker faktiskt ibland... kan man säga.
 
Det är höst i luften. Det är kyligt, men ändå varmt ibland. Medan barnen lekte på lekplatsen i shorts och t-shirt, satt jag med byxor och tröja utanpå pyjamasen och tjocktröja med luvan uppe. Jag funderade på vantar, halsduk och dyra elräkningar. Ved och elda. Kaminen och att ha 14 grader inne på morgonen. Tur att jag har tre varmblodiga ungar som inte bryr sig så noga om kyla, som inte fryser lika mycket som jag. Täcke till Ayla när vi går ut, varma inneskor. Elpatron. Elvärme. Vedpanna och elda. Vänta med att börja elda/slå igång elvärmen för att jag vill spara så många kronor jag kan innan vi bara MÅSTE ha värme i huset. Spara på veden, jag har alldeles för lite i år igen.

Lite sorgligt att flytta hit till hösten och till allt detta. Till snö och vinter, till kyla och en jobbig period.

Så långt kom jag i min fundering innan jag uppmärksammade mig på mig själv. Hyra. Värme. El. Ingår. Behöver jag sitta och frysa i vårt hem redan nu? Behöver jag tjocka tröjor, varma skor, gå ut när döingarna går på tv? För att lägga in ved? Gå ut och frysa för att få värme inne?

Nej. Jag höjer värmen på elementen, sätter mig med en mugg te och ger fan i att elda, glo på elräkningar och frysa! :D

Man säger att inrotade vanor är svåra att bryta. Jag vill tillägga att inrotade känslor är svåra att skaka av sig.

Det har sin charm att bo på landet, elda i kamin och panna för att få värme. Jag älskar stormar, med och utan snö, åska och oväder. Jag älskar doften av ved och kaminens hetta mot huden.

Flera gånger denna veckan har jag känt av den känslan, den kryper på mig när jag är ute med min hund och huttrar till av kylan i luften. När jag sitter inne och kikar på tv och känner att jag fryser.

Då får jag påminna mig själv om att jag slipper det där nu. Jag kan nästan inte tro det. Kan ni tänka er glädjen över att slippa sådant som en gång var charmigt och lantligt? Det är nästan sorgligt att det som en gång var fint och mysigt i dag är nära att få mig att gråta av att tänka på det bara.

I år kanske jag har råd ;) att köpa mig en jacka som jag faktiskt kan knäppa, på riktigt och slipper gå med den uppknäppt och frysa. :D :D :D Det ser jag fram emot faktiskt.

Hur har ni det i era lägenheter på vintern? Fryser ni mycket?Kan ni värma ert hem så att ni inte fryser?
 
Jag bor i lägenhet och har så varmt att jag kan gå naken. Kanske 25 grader eller så :)
Jösses vad varmt! :D Jag satsade förut på 20- max 22 grader. Jag har alltid varit varmblodig, som mina barn, jag är född sådan och min mamma berättar ofta om hur jag alltid dragit av mig byxor och strumpor när jag kom hem från skolan, relativt långt upp i åldern, när jag blev äldre var det shorts så fort jag kom hem. Jag har aldrig velat ha varken mössa, vantar eller halsduk, har aldrig frusit mycket. Aldrig varit, enligt andra, tillräckligt klädd efter väder. Då var 18-20 grader lagom varmt för mig.

Nu skulle 25 grader vara ok om jag fick ha kläder på mig ;)
 

Liknande trådar

Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 157
Senast: Enya
·
Övr. Katt Denna gången för Molly. Den första katten min familj skaffade. I 12 år har hon bott hemma hos min mamma, jag var 14 när hon kom till...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp