I dag bär det av.

Ja, men jag är en snäll medmänniska ju :o Alla grannar utom en har lapp där det står "Ingen reklam", jag blir nog varse om att det är för att reklamen tar stor plats i postfacken :p Men Reklam ÄR bra, då får jag ju veta om extrapriser och så. denna veckan köpte jag fläskfärs i lilla afären här för 30 kr/kg, lagom pris ;)

Instämmer att reklam är bra och jag har med slutat elda. :p
Ska bli spännande att följa er utmaning med nya boendet, modigt Enya.
 
Ja, men jag är en snäll medmänniska ju :o Alla grannar utom en har lapp där det står "Ingen reklam", jag blir nog varse om att det är för att reklamen tar stor plats i postfacken :p Men Reklam ÄR bra, då får jag ju veta om extrapriser och så. denna veckan köpte jag fläskfärs i lilla afären här för 30 kr/kg, lagom pris ;)
Enya, du bor i stan nu. Ta hem den här appen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.easyapp.matpriskollen
Och sätt upp lappen på dörren igen om att reklam undanbedes. :)
 
Instämmer att reklam är bra och jag har med slutat elda. :p
Ska bli spännande att följa er utmaning med nya boendet, modigt Enya.
Vad skönt att inte vara ensam reklamläsare i detta morderna samhälle :D

Jag har lite svårt att vänja mig vid det nya boendet, det är en stor omställning :eek:
 
Men åh, den verkar så avancerad! Jag är inte så modern av mig ju! :eek: Hur funkar den? Alltså mycket kort förklarat för när jag läser så verkar den vara enorm :cautious:
Ta hem appen, klicka på 'hitta butiker' - nu letar appen upp butiker i din närhet..klicka på butiken och titta vad de har för erbjudanden.
Skitsvårt!
Vill du vara ännu mer avancerad klickar du på hjärtat på dina favoritbutiker, då får du upp dem som favoriter högst upp. :)
 
Ta hem appen, klicka på 'hitta butiker' - nu letar appen upp butiker i din närhet..klicka på butiken och titta vad de har för erbjudanden.
Skitsvårt!
Vill du vara ännu mer avancerad klickar du på hjärtat på dina favoritbutiker, då får du upp dem som favoriter högst upp. :)
Okej, måste testa sen! :) Då får jag ju veta vilka butiker det finns i stan här :D Utan att ens behöva gå vilse! :D
 
och när det börjar bli crazy-reklamsamlar-lady av det hela skapar du en tråd på buke så kan nån av oss i mellansverige komma med en släpvägn och ta hem och elda upp det :laugh:.
Det man inte kan elda får du leva med. :devil:

Det som blir över kan jag hämta som kiss/bajs tidningar till valparna,där går allt åt utom glansig relam.
 
Det som blir över kan jag hämta som kiss/bajs tidningar till valparna,där går allt åt utom glansig relam.
Men det är ju kiss-bajsreklamen som folk eldar med ;) Den glansiga funkar inte att elda med, den duger tydligen inte till nåt!

Nu ska jag ta min hund och vandra ner till soprummet med reklam ;) ett glas som gick sönder, tre konservburkar och en makaronkartong. Hunden får stanna utanför för jag vet inte om sånna får följa med in. Men återkommer jag inte mer i kväll har nåt hänt i det hemska rummet!!!!:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
 
Nu ska jag ta min hund och vandra ner till soprummet med reklam ;) ett glas som gick sönder, tre konservburkar och en makaronkartong. Hunden får stanna utanför för jag vet inte om sånna får följa med in. Men återkommer jag inte mer i kväll har nåt hänt i det hemska rummet!!!!:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Fel tillfälle att läsa igenom tråden, märker jag. Är allt okej eller fastnade du?

(För övrigt vill jag passa på att instämma i hyllningskören. Modigt att flytta! Hoppas att allt blir bra. :))
 
Det ena jobbet i Eskilstuna fick jag inte och det andra valde de att inte anställa någon på. Har sökt flera jobb där, men det är ju semester och tiden för ansökningar har inte gått ut ännu. däremot uppstår frågan nu om jag VERKLIGEN ska jobba där med tanke på var jag bor. I Nyköping gr direktbuss, men här innebär byte av buss i Nyköping. Kan bli lite mer tidskrävande. Så fråga nummer två är om jag ska vara iskall och vänta till ett jobb närmare mig dyker upp.

;)

Där kan jag inte råda. För min del går pendling med bussbyten och lång resväg bort. Det är energikrävande och stressigt. Särskilt om jag skulle ha mindre barn som du.

Lycka till hur du än gör!
 
Fel tillfälle att läsa igenom tråden, märker jag. Är allt okej eller fastnade du?

(För övrigt vill jag passa på att instämma i hyllningskören. Modigt att flytta! Hoppas att allt blir bra. :))
Jag fastnade inte, men glömde de sablars tidningar så jag fick gå dit igen i morse. I ösregn! :eek:

(Tack :) )
 
Där kan jag inte råda. För min del går pendling med bussbyten och lång resväg bort. Det är energikrävande och stressigt. Särskilt om jag skulle ha mindre barn som du.

Lycka till hur du än gör!
Jag håller nog med dig, kanske. Jag vet inte, men behöver ju inte besluta mig för något just nu, men vi får se. Det är trots allt flest jobb i Eskilstuna, tyvärr.
 
Försten fick jag reklam i dag! HA! ;) Snabbt jobbat för dem! :)
Nej, jag bor inte på andra sidan bron, jag bor borta vid Brevikskolan, så på andra sidan av alle'n som går mot kyrkogården.
Jag träffade på en fd vikarie igår, hon bor i frösäng, och tänkte på dig när vi satt ute på hennes gård och rökte, såg en blomma vid hennes trapp :-) Skriver inte vägen men nr 5.
 
Nära, men fel hus, nr 4 ska det vara ;)

Jag hälsade på en som satt och rökte i går, men hon hälsade inte tillbaka på mig. Jag som försöker vara artig och hälsa på folk! Jag har inte riktigt förstått varför egentligen, varför man ska hälsa, man är bara grannar, inte vänner, inte ens bekanta. Man hälsar ju inte på folk i affären eller på tåget, varför är det tvunget bara för att man är granne med någon? Jag lever ju mitt liv och grannen sitt och bara huset som är gemensamt. Ungefär som att tåget är det gemensamma när man åker tåg/pendlar. Eller buss med tanke på att vi är i ett busslandskap.
 
Jag hälsar inte alls på alla grannar. Bara på dem som jag pratat med nån gång. Och ändå är jag bland dem som bott längst på gatan , sen -70talet.
 

Liknande trådar

Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 157
Senast: Enya
·
Övr. Katt Denna gången för Molly. Den första katten min familj skaffade. I 12 år har hon bott hemma hos min mamma, jag var 14 när hon kom till...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp