Nu tycker jag att
@MacGyver FAKTISKT ska få en hel del beröm och ännu mer beröm, för han har hjälpt mig i ordning.
Han har burit möbler, snickrat ihop möbler, lagat mina stolar och mitt bord (jag älskar det ännu mer nu, älskar att följa märkena i det med fingrarna, jag kan bara inte låta bli!!), skruvat ihop lampor, skruvat upp lampor, byggt ihop sängar och tvbänk, fixat en tjockisTV gratis åt mig, skribord, en lampa (som katten också älskar- varmt och gott under den), myggnät till balkongen så att Nisse Katt inte rymmer och myggfäna inte kommer in och jag ändå kan vädra här för det behövs. Och ändrat namn på postfack och vid dörren så att det står mitt namn, fixat upp tavlorna på väggarna (försök skruva i en betongvägg för hand och utan plugg och felaktig skruvsort.... jag var envis och tänkte att han har INTE rätt- jag KAN. Men jag lovar, det kunde jag inte, för jag testade... ) och en hel del annat som jag just nu inte minns! Jag har fortfarande inte köpt minne till in hjärna så jag minns inte så bra alltid....
Allt medan jag valsat omkring och inte riktigt vetat vad jag skulle göra och nog var en del i vägen, jag är van vid att hela tiden kunna räkna ut att jag måste hjälpa till med något utan att någon säger nåt och att folk tappar humöret när nåt inte funkar och gormar på mig istället, så jag var nog både tjatig ("vill du ha hjälpt?" ) och i vägen....
Jag måste säga att de senaste veckorna har varit kaos! De senaste två åre när jag pluggat och jobbat och allt sånt i en enda röra har varit väldigt jobbiga och uttröttande, men den senaste månaden har variy hemsk för mig. Så mycket att ordna och dona med och fixa, så jag hade nog inte ens orkat med hälften av något typ.
Därför måste jag säga att jag är MYCKET glad och tacksam för all hjälp, för utan det hade jag inte haft tv, eller ordentliga möbler osv. utan istället kraschat i soffan och vägrat ta mig ur den sedan av ren utmattning!
Har städat undan lite efter barnen och diskat och sådant och ser mig omkring och känner mig glad varje gång jag gör så. Och mina bokhyllor är helt underbara, jag älskar dem! Billy, i ek. Så vackra att jag blir glad i själen av att se dem! Fullproppade med mina böcker. Fullproppade med glädje!
Och jag verkar ha en granne som gärna ger mig sin tidning när han läst klart sin, så dumpar han det hos mig. Sådant är rart!
Och nu ska jag sova och hoppas at glädjen lyser i mina ögon i morgon. Familjen samlade. Djuren är nöjda över att barnen är här, JAG är så glad över mitt Småfolk, det måste ha varit en pärs för dem också så klart. Men snart är den helt över, de börjar skola, får kompisar och vi kommer att trivas. Jag tror vi gör det redan, även barnen.