Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte använda jaktkandaret även i dressyren? Om du inte ska tävla utan bara rida hemma så spelar det ju ingen roll vad du har för bett bara det fungerar för dej och hästen.
Har du provat ett gummipelham till uteritter?
Jag rider numera alltid på westernstång ute, oavsett häst. Våra hästar gillar bettet och jag vet att jag alltid får stopp på dem om något skulle ske. Det är ett tredelat lite stelt nästan som rakt bett med rörlig mittenrulle. Även den fd galoppören älskar bettet och hon har en problem mun.
Fördelen är att jag kan rida med längre tygel o hästen jobbar i en låg form och jag behöver inte vara orolig för att inte ha kontroll.
Rätta mig om jag har fel, men blir inte det samma verkan med det bettet som det blir med pessoa?
Nej, men vill inte ha ett gummitbett eftersom det tar upp så mkt plats i munnen
Fast ibland får man testa o se vad hästen gillar o inte gillar. Vårt fullblod fick 2 bett utprovade till sig, fast trots detta så gillar hon sitt westernbett bättre.
Att jag sen inte, som grabb, förstår var du har på hästryggen för tillfället en annan historia. Men men, ta det varligt bara!
Ptr