Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar du med ohyvlat? Jag har sett ohyvlat användas men det funkar ju enbart om det är någorlunda slätt. Är det fullt av något som hästarna kan skada sig på funkar det ju inte annars är det mest opraktiskt vid rengöring.
Men är det verkligen så grovt så hästarna kan skada sig på det? Jag har aldrig sett sågat virke som inte spruckit som varit så grovt. För mig är det som sagt mer en fråga om hur det är att rengöra då jag handskurar väggarna och inte använder högtryckstvättJa det är så jag tänker. Om hästarna kan skada sig på det... jag försökte hyvla men nja blev inte så bra..
Blir till att köpa istället
Alltså är vanligt haha svårt att förklara. Men blir kanske flisigt liksom om dom kliar sig på det....Men är det verkligen så grovt så hästarna kan skada sig på det? Jag har aldrig sett sågat virke som inte spruckit som varit så grovt. För mig är det som sagt mer en fråga om hur det är att rengöra då jag handskurar väggarna och inte använder högtryckstvätt
Aha jag köpte lasyr och tänkte måla med men på hyvlat virke.. tror det kanske går på vanligt med.Jag har ohyvlat virke som jag behandlat med tjära/linoljeblandning. Det har fungerat fint, både estetiskt och funktionellt.
Har ohyvlat, när färgen är på så har det inte funnits något att sticka sig på.
Har haft mina hästar i stall med boxar av ohyvlat virke i sisådär 20 år! Än har det inte lett till några skador på varken hästar eller människor!Hej!
Måste man ha hyvlat virke till boxar? Vi har gran men inte hyvlat. Känns som att man aldrig har sett ohyvlat?
Annars får vi köpa nytt...