Hypnosterapi

miumiu

Trådstartare
Någon här på Buke som testat hypnosterapi? Kände ni att det "gav någon effekt" så att säga? Jag har en ganska specifik problematik som jag behöver få hjälp med, upplever att andra terapiformer inte riktigt kommer åt just detta problem. Hade gärna hört andras erfarenheter av just hypnos!
 
Jag går hos en just nu (på distans) och är henne evigt tacksam! Jag vet inte hur hon lyckas, men hon lyckas göra underverk för mig iaf. På 90 minuter lyckades hon ta bort min extrema dödsångest jag haft så länge jag kan minnas och då var det ändå egentligen inte tänkt att vi skulle jobba med just det. Hon menar att 1 session hos henne kan motsvara 10-15 besök hos en samtalsterapeut och jag är beredd att hålla med. Problemen jag har skulle ta många år i vanlig terapi och jag har testat det mesta innan detta. För mig är det en stor lättnad att äntligen ha hittat någon som kan hjälpa mig.
 
Jag gick i hypnosterapi (ej landstinget) och det har betytt allt för mig. Efter 15-16 år av ångest, depression, fobier, besök hos andra terapeuter osv kontaktade jag henne. 10 gånger senare som inte var en dans på rosor utan där jag både blev sjuk fysiskt och grät i omgångar så gick jag ut därifrån utan ångest. Och på köpet hade alla mina fobier "försvunnit". Det är nu snart 20 år sedan och jag tror jag haft ångestanfall kanske 2-3 gånger sammanlagt på dessa år, som jag dessutom klarat ut pga verktygen jag fick av henne.
 
Jag har testat hypnos 2 ggr, och det var en helt galen upplevelse. Första gången var väldigt väldigt tung och jag grät och grät och grät. Såg knappt att köra hem efter den sessionen...men OJ vad det hjälpte. Det var mycket som hände under den sessionen - saker som kom upp och saker jag kunde "förlåta". Andra sessionen var inte alls lika kraftfull, men då hade jag inte heller lika mycket i bagaget mera.
Rekommenderar verkligen!! Väldigt märkligt, ashäftigt, svintungt men galet befriande och hjälpande.
Lycka till!
 
Jag har också provat hypnosterapi, men fick ingen effekt alls av den. Terapeuten var nyutbildad så det kan ju ha varit en orsak. Jag är intresserad av att prova igen.
 
Flikar in att den som är intresserad av hypnosterapi ska vara noga med att välja en seriös behandlare.
Kolla här:
https://www.hypnosforeningen.se/omhypnos.htm

Det finns diverse "tidigare liv" - terapeuter osv som också håller på med hypnos men det ska absolut vara nån med kvalificerad utbildning och legitimation.

Hypnos är ej lämpligt för personer som har psykossjukdomar och terapeuten bör klara av att utvärdera risken för detta. (Samt givetvis klara av eventuella starka reaktioner i samband en behandling).
 
Jag har också provat hypnosterapi, men fick ingen effekt alls av den. Terapeuten var nyutbildad så det kan ju ha varit en orsak. Jag är intresserad av att prova igen.
Samma här. Ingen effekt alls. Min terapeut var nog inte nyutbildad men hon kunde definitivt inte. Skulle vara intressant att prova igen. Om jag är mottaglig.
 
Eftersom många kallar de kvacksalvare så svarar jag på frågor på PM för jag är inte intresserad av det ”snacket” igen. Min var också annan alternativbehandlare, det är privat regi. Hon var noga med att om man har läkarkontakt vill hon prata med ens läkare innan.

Men på frågan hur en session gick till så var det först ett 2 timmars samtal om varför jag sökte hjälp, om ev medicinering osv. Sedan fick jag hem en skiva att lyssna på varje kväll för att lära mig att slappna av. Det var avslappningsmusik. Efter ca 2 veckor av det kom jag på första sessionen. Då lyssnade man på avslappningsmusiken och hon ”ledde” en genom vad den sessionen gick ut på. Sedan fick jag hemläxor varje gång.
Så det var inte lätt precis men 6 månader (10 gånger) har gett resultat i snart 20 år. Det va värt varje krona och som människa har jag utvecklats enormt. Utan detta hade jag varit död.
 
Eftersom många kallar de kvacksalvare så svarar jag på frågor på PM för jag är inte intresserad av det ”snacket” igen. Min var också annan alternativbehandlare, det är privat regi. Hon var noga med att om man har läkarkontakt vill hon prata med ens läkare innan.

Men på frågan hur en session gick till så var det först ett 2 timmars samtal om varför jag sökte hjälp, om ev medicinering osv. Sedan fick jag hem en skiva att lyssna på varje kväll för att lära mig att slappna av. Det var avslappningsmusik. Efter ca 2 veckor av det kom jag på första sessionen. Då lyssnade man på avslappningsmusiken och hon ”ledde” en genom vad den sessionen gick ut på. Sedan fick jag hemläxor varje gång.
Så det var inte lätt precis men 6 månader (10 gånger) har gett resultat i snart 20 år. Det va värt varje krona och som människa har jag utvecklats enormt. Utan detta hade jag varit död.
Tack för svaret!

Jag har dock haft psykotiska symptom och äter medicin mot det, så antar att det inte är så lyckat då. Synd, för hade gärna testat och sett om det kunde hjälpa mig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 858
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 997
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 997
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 856
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp