Hyperemisis?

Jag kör också på tricket att hiva i mig vatten för att underlätta för kroppen att få ut nåt och inte bara kräkas galla. Speciellt direkt när jag vaknar för då hinner jag inte resa mig upp innan kräket kommer. Vatten flaska brevid mig hela tiden..

Hivar vatten.

Mötte granne som berömde mig för att jag "inte blivit fet trots att jag knappt kan röra mig".
Så himla trevligt.
Jag kontrade med att det är svårt att bli fet ens om man vill när man kaskadkräkts utan förvarning sen augusti. Sen fejkade jag lite ulkningar.
Så kul att få prata med grannar man aldrig pratat med innan såhär.
Blä.
Måndag ska jag på återbesök till både barnmorska och läkare, på tisdag SöS för att diskutera snitt.
Jag är så less. Hur är det ens rimligt att må såhär?

Hivar vatten.

Mötte granne som berömde mig för att jag "inte blivit fet trots att jag knappt kan röra mig".
Så himla trevligt.
Jag kontrade med att det är svårt att bli fet ens om man vill när man kaskadkräkts utan förvarning sen augusti. Sen fejkade jag lite ulkningar.
Blä.
Måndag ska jag på återbesök till både barnmorska och läkare, på tisdag SöS för att diskutera snitt.

Vilken otrevlig granne :banghead:

Hivar vatten.

Så himla trevligt.
Blä.

Vilken idiot din granne är! Så säger man ju inte :rage:

Det är inte rimligt :( Inte alls. Det är rent ut sagt förjävligt :(

Hivar vatten.

Så himla trevligt.
Blä.

Ha! Jag går upp i vikt nu fast jag kräks. Det bästa av två världar... Verkligen. Förklaringen är att det enda sättet att inte spy galla och att hålla illamåendet till att bara vara illamående och inte kräkningar, är att äta. Konstant.

Hivar vatten.

Så himla trevligt.
Blä.

Jag ska också diskutera snitt på SöS, men min bm sa att det skulle göras "efter v 20". Men visst var du typ i v 33? Behöver alla vänta så länge? Jag skulle vilja veta asap hur det blir...

Jag ska också diskutera snitt på SöS, men min bm sa att det skulle göras "efter v 20". Men visst var du typ i v 33? Behöver alla vänta så länge? Jag skulle vilja veta asap hur det blir...

Ja, är i v 33-ish. Beräknad till 8:e april.
Jag tyckte först det kändes sent, men det är väl normalt om det inte är nån form av högrisk.
Jag vill bara ha ut VOLDEMORT asap just nu, hoppas på två veckor innan bf.

Ha! Jag går upp i vikt nu fast jag kräks. Det bästa av två världar... Verkligen. Förklaringen är att det enda sättet att inte spy galla och att hålla illamåendet till att bara vara illamående och inte kräkningar, är att äta. Konstant.

Har du aptit? Jag har så svårt att motivera mig till att äta, kräks mindre men mår nästan mer illa och glömmer bort att äta. Plus är att jag kan dricka ordentligt igen, saft är bäst just nu.
Viktnedgången har i alla fall upphört men står stilla.

Har du aptit? Jag har så svårt att motivera mig till att äta, kräks mindre men mår nästan mer illa och glömmer bort att äta. Plus är att jag kan dricka ordentligt igen, saft är bäst just nu.
Viktnedgången har i alla fall upphört men står stilla.

Alltså det är ju så skumt, men rutinen är: vakna, kräkas. Efter det har jag ett fönster på 5-10 minuter då jag kan äta. Äter jag inte då är det kört och då fortsätter jag kräkas. Sen medicin och sova. Sen vakna, kräkas, äta osv. Om jag åtminstone hade kunnat bli lite smalare av allt kräkande, men neeeejdå, jag gör det fysiskt omöjliga och spyr nonstop PLUS går upp. ;)

Ja, är i v 33-ish. Beräknad till 8:e april.
Jag tyckte först det kändes sent, men det är väl normalt om det inte är nån form av högrisk.
Jag vill bara ha ut VOLDEMORT asap just nu, hoppas på två veckor innan bf.

För mig känns det som att jag behöver förbereda mig mentalt på nåt sätt. Jag vill veta nuuu!

Alltså det är ju så skumt, men rutinen är: vakna, kräkas. Efter det har jag ett fönster på 5-10 minuter då jag kan äta. Äter jag inte då är det kört och då fortsätter jag kräkas. Sen medicin och sova. Sen vakna, kräkas, äta osv. Om jag åtminstone hade kunnat bli lite smalare av allt kräkande, men neeeejdå, jag gör det fysiskt omöjliga och spyr nonstop PLUS går upp. ;)
Åh. Vad vackert det måste vara i välsignat tillstånd.

Eller inte.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 287
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka