Gaaah, mår tokilla höga berg och djupa dalar här.
Har mailat och kollar om jag kan kombinera med Lergigan i alla fall. Underbart att inte kräkas men svårt att äta ändå när jag mår så illa.
Jaha. Spyr galla igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gaaah, mår tokilla höga berg och djupa dalar här.
Har mailat och kollar om jag kan kombinera med Lergigan i alla fall. Underbart att inte kräkas men svårt att äta ändå när jag mår så illa.
Jaha. Spyr galla igen
Förlåt att jag tjatar men kollade de dina värden när du var inne? Är det totalknas i salt/mineralbalansen (elektrolyterna) så mår man dåligt bara av den orsaken. När gastroparesen var som värst för min del (jag spydde 50-60 gånger/dag trots full dos primperan) så var det ganska ofta jag fick åka in och få kaliumdropp. Jag vill inte skrämmas men det är faktiskt farligt att spy som du gör.
När jag kräx galla timme ut och timme in vid migrän så dricker jag vatten emellan. Då finns det något att få upp och det är inte lika jobbigt.Jaha. Spyr galla igen
När jag kräx galla timme ut och timme in vid migrän så dricker jag vatten emellan. Då finns det något att få upp och det är inte lika jobbigt.
Men det har du säkert redan upptäckt.
Haha! Alltså, förmodligen rör upp vattnet upp magen. Men eftersom man ändå kräx oavbrutet kan man åtminstone försöka underlätta lite. Åtminstone för mig gör vattnet stor skillnad, magen behöver inte krampa lika hårt för att få upp gallan.Är nog dålig på det, ska öka intaget!
Alla tips som inte inkluderar ett kex och kommer från folk som fattar vad det innebär att kräkas är välkomna
Haha! Alltså, förmodligen rör upp vattnet upp magen. Men eftersom man ändå kräx oavbrutet kan man åtminstone försöka underlätta lite. Åtminstone för mig gör vattnet stor skillnad, magen behöver inte krampa lika hårt för att få upp gallan.
Nix, det kollades inte.
Då får du be att de gör det. Har du förklarat hur illa det faktiskt är? För om du gjorde det så är jag förvånad över att de inte kollade.
Är nog dålig på det, ska öka intaget!
Alla tips som inte inkluderar ett kex och kommer från folk som fattar vad det innebär att kräkas är välkomna
Ja, dels för smaken. Men även för att själva krampandet inte blir lika häftigt när det liksom finns en liten flod att få upp.Du har helt rätt i att det är behagligare att kräxa upp något mer än galla. Det är vidrigt. Eller eeuu, som man kan säga.
Jag grät och snörade mest och kräxade i papperskorgen.
Ska tillbaka 20:e med partnern som får berätta läget om det förvärras, det är ju ändå bättre nu än innan. Blev bara så bedrövad eftersom det var kräx-fritt ett dygn typ.
Ja, dels för smaken. Men även för att själva krampandet inte blir lika häftigt när det liksom finns en liten flod att få upp.
Okej. De insåg kanske inte hur illa det är och det kanske förklarar varför inga prover togs. Be din partner verkligen vara övertydlig så att prover tas. Om inte annat får du/din partner be om det.
Jag förstår dig. Även om det är 25 år sedan jag spydde av graviditetsorsaker (då fanns nog inte diagnosen hyperemesis men spydde konstant gjorde jag iallafall) så fick jag en "fin" påminnelse när jag fick gastroparesen. Det är helt vidrigt och de där timmarna då man mår "bra", dvs. inte spyr konstant är såå mycket värda men dyket ner blir så jobbigt när det väl börjar igen
Det är där vichyvatten är så bra. Det går att bälja i sig, minskar illamåendet, innehåller salter du såväl behöver (och har du tur hinner något tas upp) och är lätt att kräkas upp när det behovet kommer.
Ja då menar vi samma. Pröva vattnet.Det var det jag försökte få fram. Torra ulkningar som slutar i galla är värst, alla gånger att det är bättre att få upp något.
Alltså du kan göra vätskeersättning själv. Googla.Ska köpa vichyvatten, eget bubbelvatten saknar ju salterna kom jag på nu.
Jag fick diagnosen hyperemesis i början på 70 talet. Var inlagd något dygn då o då för att få dropp. Vägrade sjukhusvård, var i sluttampen på min utbildning o tänkte inte hoppa av. Gick ju bra så småningom om även om det var ett helvete så länge det varade.Okej. De insåg kanske inte hur illa det är och det kanske förklarar varför inga prover togs. Be din partner verkligen vara övertydlig så att prover tas. Om inte annat får du/din partner be om det.
Jag förstår dig. Även om det är 25 år sedan jag spydde av graviditetsorsaker (då fanns nog inte diagnosen hyperemesis men spydde konstant gjorde jag iallafall) så fick jag en "fin" påminnelse när jag fick gastroparesen. Det är helt vidrigt och de där timmarna då man mår "bra", dvs. inte spyr konstant är såå mycket värda men dyket ner blir så jobbigt när det väl börjar igen
Jag fick diagnosen hyperemesis i början på 70 talet. Var inlagd något dygn då o då för att få dropp. Vägrade sjukhusvård, var i sluttampen på min utbildning o tänkte inte hoppa av. Gick ju bra så småningom om även om det var ett helvete så länge det varade.
Alltså du kan göra vätskeersättning själv. Googla.