Hyperemisis?

Jaha. Spyr galla igen:(

Förlåt att jag tjatar men kollade de dina värden när du var inne? Är det totalknas i salt/mineralbalansen (elektrolyterna) så mår man dåligt bara av den orsaken. När gastroparesen var som värst för min del (jag spydde 50-60 gånger/dag trots full dos primperan) så var det ganska ofta jag fick åka in och få kaliumdropp. Jag vill inte skrämmas men det är faktiskt farligt att spy som du gör.

Förlåt att jag tjatar men kollade de dina värden när du var inne? Är det totalknas i salt/mineralbalansen (elektrolyterna) så mår man dåligt bara av den orsaken. När gastroparesen var som värst för min del (jag spydde 50-60 gånger/dag trots full dos primperan) så var det ganska ofta jag fick åka in och få kaliumdropp. Jag vill inte skrämmas men det är faktiskt farligt att spy som du gör.

Nix, det kollades inte.

När jag kräx galla timme ut och timme in vid migrän så dricker jag vatten emellan. Då finns det något att få upp och det är inte lika jobbigt.

Men det har du säkert redan upptäckt.

Är nog dålig på det, ska öka intaget!
Alla tips som inte inkluderar ett kex och kommer från folk som fattar vad det innebär att kräkas är välkomna:)

Är nog dålig på det, ska öka intaget!
Alla tips som inte inkluderar ett kex och kommer från folk som fattar vad det innebär att kräkas är välkomna:)
Haha! Alltså, förmodligen rör upp vattnet upp magen. Men eftersom man ändå kräx oavbrutet kan man åtminstone försöka underlätta lite. Åtminstone för mig gör vattnet stor skillnad, magen behöver inte krampa lika hårt för att få upp gallan.

Haha! Alltså, förmodligen rör upp vattnet upp magen. Men eftersom man ändå kräx oavbrutet kan man åtminstone försöka underlätta lite. Åtminstone för mig gör vattnet stor skillnad, magen behöver inte krampa lika hårt för att få upp gallan.

Du har helt rätt i att det är behagligare att kräxa upp något mer än galla. Det är vidrigt. Eller eeuu, som man kan säga.

Då får du be att de gör det. Har du förklarat hur illa det faktiskt är? För om du gjorde det så är jag förvånad över att de inte kollade.

Jag grät och snörade mest och kräxade i papperskorgen.
Ska tillbaka 20:e med partnern som får berätta läget om det förvärras, det är ju ändå bättre nu än innan. Blev bara så bedrövad eftersom det var kräx-fritt ett dygn typ.

Jag grät och snörade mest och kräxade i papperskorgen.
Ska tillbaka 20:e med partnern som får berätta läget om det förvärras, det är ju ändå bättre nu än innan. Blev bara så bedrövad eftersom det var kräx-fritt ett dygn typ.

Okej. De insåg kanske inte hur illa det är och det kanske förklarar varför inga prover togs. Be din partner verkligen vara övertydlig så att prover tas. Om inte annat får du/din partner be om det.

Jag förstår dig. Även om det är 25 år sedan jag spydde av graviditetsorsaker (då fanns nog inte diagnosen hyperemesis men spydde konstant gjorde jag iallafall) så fick jag en "fin" påminnelse när jag fick gastroparesen. Det är helt vidrigt och de där timmarna då man mår "bra", dvs. inte spyr konstant är såå mycket värda men dyket ner blir så jobbigt när det väl börjar igen :(

Okej. De insåg kanske inte hur illa det är och det kanske förklarar varför inga prover togs. Be din partner verkligen vara övertydlig så att prover tas. Om inte annat får du/din partner be om det.

Jag förstår dig. Även om det är 25 år sedan jag spydde av graviditetsorsaker (då fanns nog inte diagnosen hyperemesis men spydde konstant gjorde jag iallafall) så fick jag en "fin" påminnelse när jag fick gastroparesen. Det är helt vidrigt och de där timmarna då man mår "bra", dvs. inte spyr konstant är såå mycket värda men dyket ner blir så jobbigt när det väl börjar igen :(

Jag förlitar mig på partnern tror jag, hen är övertydlig när jag skyler över.

Jag fick diagnosen hyperemesis i början på 70 talet. Var inlagd något dygn då o då för att få dropp. Vägrade sjukhusvård, var i sluttampen på min utbildning o tänkte inte hoppa av. Gick ju bra så småningom om även om det var ett helvete så länge det varade.

Jag fick diagnosen hyperemesis i början på 70 talet. Var inlagd något dygn då o då för att få dropp. Vägrade sjukhusvård, var i sluttampen på min utbildning o tänkte inte hoppa av. Gick ju bra så småningom om även om det var ett helvete så länge det varade.

Aha! Då fanns det ju definitivt -92. Jag fick ingen hjälp alls. Jag var smal när jag blev gravid och gick ner 10 kg under graviditeten. Jag såg ut som ett skelett när bebisen väl var född för då tappade jag ju 8 kg till :crazy: Var bara ren "tur" att jag fick tillbringa min tid i sängen från vecka 20 pga förvärkar, annars hade jag väl försvunnit helt. Gynläkaren som snittade mig "gnällde" på att jag var för mager för att hen skulle kunna sy ihop snyggt :meh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 287
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat