Hyperemisis?

Jag går också på MamaMia Götgatan :D Doktor Otto som jobbar där är den som hjälp mig massor, både den här graviditeten och förra :love:
Du kan bara ringa till din barnmorska så kan hon vidarebefodra frågan till aktuell läkare.

Jag går också på MamaMia Götgatan :D Doktor Otto som jobbar där är den som hjälp mig massor, både den här graviditeten och förra :love:
Du kan bara ringa till din barnmorska så kan hon vidarebefodra frågan till aktuell läkare.

Otto har jag träffat, nu den andre som jag kallar Fjällräven:D

Tacksam för detta, annars hade jag fått vänta längre.

Vilken fest att vi alla hänger på samma ställe och har så bra erfarenheter:). Jag gick där förra gången också, men den jag hade som bm då var inte alls lika bra tyvärr.

Min slutade precis innan vårt förra barn kom, men jag gillade henne med. Nuvarande är dock outstanding. Öht tacksam över att jag fått barnmorskor som inte håller på och gulligullar. En tant som jag gjorde ultraljud hos förra gången pratade nonstop om "min fina mage".
- Nu ska vi titta på din fina mage för att se vad det är för ett litet pyre där inne i den fina magen. Om du tar av dig kläderna på fina magen så ska vi se. Osv osv. Hade fått mig att mått illa utan HG också.

Men tycker verkligen Mamma mia har lyckats med konceptet att se att vi är riktiga människor som kommer dit. Inte "patienter" utan människor. De skojar med en och stämningen är mer som i ett fikarum än på en vårdinrättning. Jag uppskattar det verkligen, även om det är ett "hipster-mvc" ;)

Min slutade precis innan vårt förra barn kom, men jag gillade henne med. Nuvarande är dock outstanding. Öht tacksam över att jag fått barnmorskor som inte håller på och gulligullar. En tant som jag gjorde ultraljud hos förra gången pratade nonstop om "min fina mage".
- Nu ska vi titta på din fina mage för att se vad det är för ett litet pyre där inne i den fina magen. Om du tar av dig kläderna på fina magen så ska vi se. Osv osv. Hade fått mig att mått illa utan HG också.

Men tycker verkligen Mamma mia har lyckats med konceptet att se att vi är riktiga människor som kommer dit. Inte "patienter" utan människor. De skojar med en och stämningen är mer som i ett fikarum än på en vårdinrättning. Jag uppskattar det verkligen, även om det är ett "hipster-mvc" ;)

Jag håller med, jag känner mig väl bemött.
De verkar vara vana vid allt, så inget är konstigt eller fel. Kommer välja deras bvc vid Medis också, de är lika bra att ha att göra med.

Jag håller med, jag känner mig väl bemött.
De verkar vara vana vid allt, så inget är konstigt eller fel. Kommer välja deras bvc vid Medis också, de är lika bra att ha att göra med.

Bvc behöver jag ha nära hemmet känner jag, annars skulle jag välja det med.

Borde vi bli sponsrade för de här inläggen?

Bvc behöver jag ha nära hemmet känner jag, annars skulle jag välja det med.

Borde vi bli sponsrade för de här inläggen?

Nästan, va?

Det finns ju en orsak, de är bra. Får kalla kårar när jag läser och hör hur en del blir bemötta.
Min bm bemöter mig utefter hur jag funkar, inte efter mall 3b.

Ja jag gillar verkligen stämningen på mamamia. Har en fantastisk barnmorska den gången. Hade en bra sist också om man inte tänker på att hon missade att sonen låg i säte :D
Men jag älskar konceptet. För mig är det värt att åka in till stan till mvc.(Bort i söderort så det tar max 10min med bilen eller 30min kommunalt) Bvc däremot blir den som ligger 5min hemifrån.

Gaaah, mår tokilla:( höga berg och djupa dalar här.
Har mailat och kollar om jag kan kombinera med Lergigan i alla fall. Underbart att inte kräkas men svårt att äta ändå när jag mår så illa.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 284
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka