Hyperemisis?

Jag tror han skrev ut ondansetron. Gullig vän på Apoteket nu och hämtar ut.

BRA!!

Om det var Ondansetron du fick - köp hem sånt man blir lös i magen av. Typ medicin, inte katrinplommon. Den stoppade upp hela mitt magsystem och jag fick jätteont i magen natten innan julafton, trodde jag fått ett gallstensanfall Var beredd! Den är känd för att göra just detta.

BRA!!

Om det var Ondansetron du fick - köp hem sånt man blir lös i magen av. Typ medicin, inte katrinplommon. Den stoppade upp hela mitt magsystem och jag fick jätteont i magen natten innan julafton, trodde jag fått ett gallstensanfall Var beredd! Den är känd för att göra just detta.

Det var den:) har tagit ett piller och hoppas på att kunna äta något om en stund, snart gått 30 minuter.
Ska köpa något på Apoteket imorgon i så fall, har inget dylikt hemma. Och ansökt om medlemskap i gruppen du tipsade om. Tack:love: så skönt att ha någon/några att fråga!

Rapport till alla som troget följer mina kräkningsäventyr:

Sovit 01.30-06.30 utan att kräkas (tjohooo) och nu tagit nytt piller i hopp om livet. Är gladare än på veckor och troligen hög efter gårdagens baguette med citronpeppar. Mår illa, men hanterbart.

Vad härligt att höra! Skönt när man hittar en medicin som funkar, det underlättar så mycket!

Yoghurt med hallonsylt, och den STANNAR KVAR!!! Jag mår illa som en gnu men ack så glad.
Att må illa är himmelriket jämfört med att kräkas galla. Varm mat tänker jag inte ge mig på, men kan jag äta mackor, yoghurt och sushi är jag nöjd...

Kan man kombinera ondansetron och Lergigan Comp månne? Tänker om jag kanske blir piggare då.

Yoghurt med hallonsylt, och den STANNAR KVAR!!! Jag mår illa som en gnu men ack så glad.
Att må illa är himmelriket jämfört med att kräkas galla. Varm mat tänker jag inte ge mig på, men kan jag äta mackor, yoghurt och sushi är jag nöjd...

Kan man kombinera ondansetron och Lergigan Comp månne? Tänker om jag kanske blir piggare då.

Vet faktiskt inte, fråga läkaren! Jag tycker å andra sidan att det på ett sätt är skönt att sova bort illamåendet, hade man kunnat hade de gärna fått söva mig och väcka mig i juli...

Jag vet att mina handledare på gynkursen brukade ge hyperemesispatienterna en kombo ibland, men kan för lite om det för att säga ngt definitivt om att det är ok hehe. Är det supersvårt att få en tid till gynekolog? Om inte så boka!! Barnmorskor enl min erfarenhet brukar vara lite mer försiktiga i sina rekommendationer.

Jag vet att mina handledare på gynkursen brukade ge hyperemesispatienterna en kombo ibland, men kan för lite om det för att säga ngt definitivt om att det är ok hehe. Är det supersvårt att få en tid till gynekolog? Om inte så boka!! Barnmorskor enl min erfarenhet brukar vara lite mer försiktiga i sina rekommendationer.

Säkert inte svårt att få tid, men det är svårt för mig att ta mig dit... jag har sådan hemsk foglossning och ligamentsmärtor att jag går så lite som möjligt och då med två kryckor i snigeltempo.

Vet faktiskt inte, fråga läkaren! Jag tycker å andra sidan att det på ett sätt är skönt att sova bort illamåendet, hade man kunnat hade de gärna fått söva mig och väcka mig i juli...

Tycker jag med, men måste klara av att ta hand om BARNET och VALPEN när partner jobbar em/kväll.

Tycker jag med, men måste klara av att ta hand om BARNET och VALPEN när partner jobbar em/kväll.

Har jag drömt detta eller gick du hos Mamma mia? Jag bor långt från söder (men jobbar där så har bm där) men skickar mina frågor till bm och så tar hon upp dem med läkaren de dagar de är där. Om de inte kan svara direkt så kan man få en telefontid.

Har jag drömt detta eller gick du hos Mamma mia? Jag bor långt från söder (men jobbar där så har bm där) men skickar mina frågor till bm och så tar hon upp dem med läkaren de dagar de är där. Om de inte kan svara direkt så kan man få en telefontid.

Japp, Mama Mia på Götgatan. De är suveräna tycker jag trots allt.
Jag kan maila och fråga, tanken hade inte ens slagit mig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 284
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka