Husköpstråden del 3

Har fått okej att buda på lägenheten jag är intresserad av :nailbiting: Väntar bara på skriftligt godkännande av banken, ska komma under dagen.

Utgångspriset är 1,2. Jag tänkte lägga 1,1. Då har jag möjlighet till tillträde snarast, jag har inget som ska säljas, de slipper flyttstädningen. Dvs världens smidigaste affär för dom. Hoppas dom nappar!

Ska dock titta igen på söndag, gillar jag fortfarande den så lägger jag ett bud på plats.
 
Vi har tittat på två ställen idag. Det ena huset hade potential, men hade satt sig rätt ordentligt med glipor mellan golv och vägg och på håll såg man att huset hade lite av en v-form. Det som avskräckte mest var att tomten var trist och förmodligen rätt ansatt vid snösmältning varje år.

Det andra huset överträffade mina förväntningar invändigt och sambon blev helt såld. Det som avskräcker lite är att vägen till stugan går över en myr och att det är överprissatt.
 
Vi har letat i fyra år nu och jag börjar bli rätt less på det. Nu inväntar vi en visning på ett ställe vi tittade på i somras. Får stället inga bud efter det kommer vi under hösten lägga ett skambud (läs: ett mer realistiskt bud) och hoppas på att säljaren accepterar det.
 
Just det gick för 755000
Men det finns allt från 350 till 1,6 miljoner.
Billiga hus ligger oftast utanför stan - du har väl inget körkort? De tenderar väl också vara billiga pga rejält renoveringsbehov. Du kämpar ju med ekonomin, så är du säker på att det är just eget hus du ska bo i?

Förr eller senare kommer behov av nytt tak, nytt avlopp eller kanske en vattenskada som kräver egen insats för reparationen.

Men har du en vettig budget och rejäl buffert så funkar det säkert fint. Lycka till i letandet. :)
 

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
864
Senast: Lilla
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
31 32 33
Svar
657
· Visningar
44 072
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 396
Senast: Nordthor
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp