Det är väl ingen som har träbitar i duschen?! Varför satt dom där? och vad fanns under dom ? plastmatta?kakel?
Säljare förklarade att det varit något som gått genom väggen förut. Nåt rör eller vad det var. Så jag är skeptisk till hela "lagningen".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl ingen som har träbitar i duschen?! Varför satt dom där? och vad fanns under dom ? plastmatta?kakel?
Säljare förklarade att det varit något som gått genom väggen förut. Nåt rör eller vad det var. Så jag är skeptisk till hela "lagningen".
Intressant fö den som är i köpartankar?
http://www.svd.se/manga-forsvinner-vid-fasta-belopp
Det här är vidrigt.
Det skiljer trots allt bara 5000 kr mellan buden. Jag håller tummarna men räknar ändå med att det skiter sig.
Här kommer ju kontraktsskrivning att ske före besiktning (om det är jag som får köpa alltså) så det kommer finnas en klausul i kontraktet, men hur mycket fel behöver det vara för att jag ska kunna dra mig ur eller omförhandla priset?
Nu är jag ingen expert alls men jag har för mig att om "våtrumsskiktet" bryts så ska man absolut inte laga det utan då behöver hela skiktet göras om. Kan dock inte garantera att jag har rätt.Säljare förklarade att det varit något som gått genom väggen förut. Nåt rör eller vad det var. Så jag är skeptisk till hela "lagningen".
Beror väl på omfattningen? Ett skruvhål betyder ju inte att man måste göra om allt, det tätar man ju med silikonNu är jag ingen expert alls men jag har för mig att om "våtrumsskiktet" bryts så ska man absolut inte laga det utan då behöver hela skiktet göras om. Kan dock inte garantera att jag har rätt.
Träbitar lät ju dock lite oroande Men såklart, skruvhål och sånt är inget att oroa sig överBeror väl på omfattningen? Ett skruvhål betyder ju inte att man måste göra om allt, det tätar man ju med silikon
Det kan absolut göra att säljaren väljer dig! Tänk på hur du själv hade gjort om du sålde? Skulle du tycka att 5000 var hela världen?
Nu är jag ingen expert alls men jag har för mig att om "våtrumsskiktet" bryts så ska man absolut inte laga det utan då behöver hela skiktet göras om. Kan dock inte garantera att jag har rätt.
Beror väl på omfattningen? Ett skruvhål betyder ju inte att man måste göra om allt, det tätar man ju med silikon
@Magiana Man kan dra sig ur pga typ vad som helst! Men det är väl inte brukligt att man drar sig ur pga saker man kunde sett/förstått redan på visningen. Du kan säkert få be om att se kontraktet innan du sätter dig i bilen och kör dit för kontraktskrivning Kan kolla vad det stod i besiktningsklausulen på huset där vi drog oss ur om du vill?
Nej, 5000 kronor är verkligen mycket att snacka om. Den andra var ju lite ful och la ett skambud för rätt länge sedan också som säljaren inte accepterade, men började buda när jag kom in i bilden.
Jag är heller ingen expert men det där kan mycket väl stämma.
Det känns väl lite surt att behöva dra sig ur. Dels för att man faktiskt vill ha huset och dels för att besiktningen kostar en slant. Förlorar man huset man vill ha så är det väl fint om man sluppit betala pengar för det också. Men det är ju dumt att dra på sig problem också.
Jag fick faktiskt lite kalla fötter nu. Det här är nog mer än bara skruvhål.
Se bild
Den ena träbiten syns på bilden. Det sitter en lite längre ner också.
Det är en märklig lagning, men besiktningsmannen kan, med tillstånd av säljaren, helt enkelt skruva av träbiten och inspektera Sitter det silikon runt kanterna? Har duschen använts, eller har de använt en annan i huset?Nej, 5000 kronor är verkligen mycket att snacka om. Den andra var ju lite ful och la ett skambud för rätt länge sedan också som säljaren inte accepterade, men började buda när jag kom in i bilden.
Jag är heller ingen expert men det där kan mycket väl stämma.
Det känns väl lite surt att behöva dra sig ur. Dels för att man faktiskt vill ha huset och dels för att besiktningen kostar en slant. Förlorar man huset man vill ha så är det väl fint om man sluppit betala pengar för det också. Men det är ju dumt att dra på sig problem också.
Jag fick faktiskt lite kalla fötter nu. Det här är nog mer än bara skruvhål.
Se bild
Den ena träbiten syns på bilden. Det sitter en lite längre ner också.
Det är en märklig lagning, men besiktningsmannen kan, med tillstånd av säljaren, helt enkelt skruva av träbiten och inspektera Sitter det silikon runt kanterna? Har duschen använts, eller har de använt en annan i huset?
Då tror jag inte det är någon faraJa, det sitter silikon runt kanterna.
Duschen har använts. Det är den enda som finns i huset.
Då tror jag inte det är någon fara
Men är det våtrumstapet på väggen?
Det står "väv" i objektsbeskrivningen. Jag är lite för dum i huvudet för att veta mer.
Okej, men det funkar så länge man har fuktspärrat den. Hade inte varit orolig över själva träklossarna. Har man fått tag i en bra besiktningsman så förklarar denne allt på icke-fackman-språk, och kontrollerar att man har förstått. Man behöver inte skämmas för att man inte kan allt. Man går igenom alla risker med huset och hur man kan fixa det som behöver fixas.Det står "väv" i objektsbeskrivningen. Jag är lite för dum i huvudet för att veta mer.
Vänta nu lite! Är det samma material i dusch utrymmet som i övriga bad/tvätt rummet?? Och gjort 2010 av fackman?