Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste genast införskaffa kaffefilter för avrinning av stekt/friterad mat och även testa att ha under blomkrukor som svämmar över av jord när jag dränker dem. Hade aldrig kommit på tanken utan ditt inlägg eftersom jag uteslutande dricker pulverkaffe.2-3 veckor kanske? Använder för att torka ur flott ut stekpanna och på spis, och som snyt/torkpapper till barnet. Tycker att melittapåsar är bättre för avrinning av stekt/friterad mat och att kökshanddukar är bättre för att torka av både matvaror (som att pressa tofu) och köksbänken.
Och därför använder jag hushållspapper som "vardagsservetter" . Har jag inte servett i knät så spiller jag, så är det bara .Tack! Det var det jag trodde, men blir det inte jättedyrt att använda till vardags?
Köper en billiga servetter så kostar det småpengar. Jag köper dock på Ikea. Dock kan jag ha en servett till flera måltider.Tack! Det var det jag trodde, men blir det inte jättedyrt att använda till vardags?
Ikea! Inte så dyrt.Tack! Det var det jag trodde, men blir det inte jättedyrt att använda till vardags?
Och dåligt för miljön?Tack! Det var det jag trodde, men blir det inte jättedyrt att använda till vardags?
Näe?Ni som inte har hushållspapper, använder ni servetter då alltid? Eller är det bara jag som kan spilla och så?
Tipsar...IKEATack! Det var det jag trodde, men blir det inte jättedyrt att använda till vardags?
Jag är som @Unafraid och använder lite orimligt mycket, så en rulle räcker nog bara en vecka. Har inga ursäkter till varför egentligen förutom småbarn.Jag har både "vanligt" hushållspapper och torky. Använder det onödigt mycket, det är en av mina laster. Men använder såklart främst disktrasan, den är dessutom av lin så jag köper nästan aldrig nya, det kompenserar en del
Använder 2-4 rutor per måltid pga barn, så tippar att en rulle räcker 1-2 veckor. Innan barn använde jag inte hushållspapper utan disktrasa eller microfibertrasa. Till 2åringen använder jag oftast Ikeas tvättlappar istället för annars skulle det gå en rulle per dag
Bra att du nämnde bivaxdukar. Nu har jag gått och öppnat upp förpackningen jag köpte för länge sedan. Dags att börja använda den!Kan tipsa om bivaxdukar att slå in matvaror i! Fungerar oväntat bra och håller länge. Upplever att det är lite för mycket luft i en ostkupa, så osten håller sämre.