Fryspåsar funkar bra att ha ost i, har jag märkt. (I kylen). Den blir inte så fuktig som i vanliga plastpåsar.Hushållspapper, teskedar, plastfolie och fruspåsar - sånt jag äger men sällan använder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fryspåsar funkar bra att ha ost i, har jag märkt. (I kylen). Den blir inte så fuktig som i vanliga plastpåsar.Hushållspapper, teskedar, plastfolie och fruspåsar - sånt jag äger men sällan använder
Fryspåsar funkar bra att ha ost i, har jag märkt. (I kylen). Den blir inte så fuktig som i vanliga plastpåsar.
Kan tipsa om bivaxdukar att slå in matvaror i! Fungerar oväntat bra och håller länge. Upplever att det är lite för mycket luft i en ostkupa, så osten håller sämre.Jepp! Hade der tidigare men vill minska min plastförbrukning och använder en ostkupa nu istället.
Kan tipsa om bivaxdukar att slå in matvaror i! Fungerar oväntat bra och håller länge. Upplever att det är lite för mycket luft i en ostkupa, så osten håller sämre.
Använder 2-4 rutor per måltid pga barn, så tippar att en rulle räcker 1-2 veckor. Innan barn använde jag inte hushållspapper utan disktrasa eller microfibertrasa. Till 2åringen använder jag oftast Ikeas tvättlappar istället för annars skulle det gå en rulle per dagWow, vilket intressant trådämne tänker ni!
Jag är nyfiken på hur länge en rulle med hushållspapper varar i ert hushåll?
Torkar mycket med handdukar. Hushållspapper använder jag mest för att fräsa näsan med typ. De andra i familjen använder mer... hahaJag använder hushållspapper som vardagsservetter så det går ca 2 blad/ark per dag. Sen kan hushållspapper användas till tex torka ur diskhon, torka upp om min hund skulle kräkas (händer ju sällan men).
Ni som inte har hushållspapper, använder ni servetter då alltid? Eller är det bara jag som kan spilla och så?
Jag har inte servetter hemma heller. Vad menar folk med servetter förresten? Är det sådana där man drar upp ur låda (det är väl näsdukar?) eller typ fyrkantiga serveringsservetter?Jag använder hushållspapper som vardagsservetter så det går ca 2 blad/ark per dag. Sen kan hushållspapper användas till tex torka ur diskhon, torka upp om min hund skulle kräkas (händer ju sällan men).
Ni som inte har hushållspapper, använder ni servetter då alltid? Eller är det bara jag som kan spilla och så?
Fyrkantiga serveringsservetter i glada färger menar jag. Som man har i servettställ.Jag har inte servetter hemma heller. Vad menar folk med servetter förresten? Är det sådana där man drar upp ur låda (det är väl näsdukar?) eller typ fyrkantiga serveringsservetter?
Behöver jag papper till någon olycka hugger jag toapapper, men annars är ju disktrasan elelr kökshandduken närmast till hands.
Tack! Det var det jag trodde, men blir det inte jättedyrt att använda till vardags?Fyrkantiga serveringsservetter i glada färger menar jag. Som man har i servettställ.