Husbil och hund!

Sv: Husbil och hund!

Intressant ämne, då jag själv funderar på att skaffa en husbil - just för att kunna resa med hunden. Min bror är hundallergiker men med husbil kan vi åka upp och hälsa på och hunden behöver aldrig komma in i huset! :)
Vi hade tidigare (innan hunden) en jättestor husbil, och där satt folk "lösa" eftersom det bara fanns bilbälten till förarstolen och passageraren fram. Man gick runt under färd och fixade smörgåsar, låg på sängen och läste osv osv Läskigt nu när jag tänker på det! :eek:

ja det är inte klokt egentligen vad vi har blivit trygghetsnarkomaner allihopa. man behöver ju inte ens vara särskilt gammal för att ha minnen från den tiden när man tryckte in fem vuxna och tre barn i en saab 96 utan att ha det minsta dåligt samvete. frågan är om vi är så mycket lyckligare när vi har femtielva airbags i en bil som klarar krockar i 200 km/h?

Och jag är inte ens särskilt gammal, men det var inte alls ovanligt att åka utan bilbälte som liten, eller små barn i framsätet med airbag ikopplad, att man fick gå som man ville i husbilen och ja.. Det mesta var faktiskt annorlunda ;)

Min son är snart 4 år, och har en säker bilstol, har alltid bälte på sig och jag skulle aldrig drömma om att ha honom "lös" i en husbil. Och det är ändå bara 15-20 år sedan jag själv fick göra så..

*kl*

Ja generellt har vi blivit trygghetsnarkomaner. Jag minns när vi åkte på semester med hyrd husbil från stockholm och ner till malmö. Skulle gå på Jägersro förståss. Jag låg i sängen ovanför förarhytten hela vägen ner och läste.
Likadant med cyklar och cykelhjälm osv. INte hade vi cykelhjälm när jag var lite men jag skulle aldrig drömma om att låta mina söner cykla utan hjälm.
Ska hämta husbilen i dag så jag får titta ordentligt på den

Cykelhjälm existerade inte. Jag har en bild på mig när jag inte är mer än kanske 4-5 år, på skridskor mitt ute på isen. Såklart utan hjälm :D

Cykelhjälm existerade inte. Jag har en bild på mig när jag inte är mer än kanske 4-5 år, på skridskor mitt ute på isen. Såklart utan hjälm :D

Vi hade faktiskt hjälm när vi åkte skridskor. Men inte när vi åkte pulka elelr något sånt. Och vi blev väl ganska normala i alla fall? :D

Problemet är löst! Vi hittar inget rimligt sätt att låta henne åka säkert så vi väljer att sälja husbilen och behålla husvagnen.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 495
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 469
Senast: Milosari
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 540
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 333
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka