Hus till hamster?

Nera

Trådstartare
Någon som har ett bra förslag på vad man kan ha som hus till en hamster (guldhamster, så det bör vara ganska stort iaf) om man inte vill köpa ett plastigt litet hus för dyra pengar?

Sv: Hus till hamster?

Papp och kartonger blir nog gnagat pa och helt nergnagat inom fort, sa det ar nog ingen storre ide. Men bygg ett litet hur i tra...det behover ju inte vara nagonting avancerat, bara det har 4 vaggar och ett tak...samt en dorr in. :)

Våra har rejäla trähus med spröjsade små "fönster" till och med, köpte dem för 40 spänn eller nåt. De är kanon, inte för täta och försvinner inte heller. :D

hmmm, mjo har också tittat på sånna, lite svåra att städa verkar dom vara?

Jag borstar bara bort spånet, mina sullar inte ned dem det minsta.
Och skulle de göra det är det bara att sandpappra bort fläckarna.

Ett trähus får man ju ändå räkna med att byta ut förr eller senare, men mina har haft sina hus i över ett år och de är lika fräscha som när jag köpte dem i stort sett.

Senast ändrad:

Jo men det jag inte riktigt så jag tänkte, jag funderade mer på att iom att det inte är avtagbara tak så är det svårt att plocka ur överbliven gammal frukt m.m.
Om man ska göra det så får man ju hälla ut allt spån då... :crazy:

Nera skrev:
Jo men det jag inte riktigt så jag tänkte, jag funderade mer på att iom att det inte är avtagbara tak så är det svårt att plocka ur överbliven gammal frukt m.m.
Om man ska göra det så får man ju hälla ut allt spån då... :crazy:

Husen jag har har ingen botten. Jag bara lyfter på dem, plockar ur skräpet/rakar bort allt, lägger ditt nytt spån och ställer ner huset igen. No problemo! :)

Okej, ja nu har jag köpt ett hus iaf, men det verkar inte alls som att hon vill ha det utan ligger hellre hopkrupen i hörnet :love:

haha ja kanske det ;)

har till min fasa upptäckt att det hus jag köpt nog är för litet, att jag inte lär mej att ta i för kung och fosterland när jag ska köpa saker :(

problemet är det att jag har typ fem mil dit och alldeles för lite tid :(

huset är typ dubbelt så stort som henne (ganska stor guldhamster) så det känns väldigt litet :crazy:

Varför är inte platshus bra? Jag har ett sådant till mina råttor och de verkar inte må dåligt på något sätt av det...trähuset däremot var det värre med...det luktade piss hur man än skurade det och mina råttor mådde inte speciellt bra av att andas in pisslukten heller skulle jag tro...plasthuset är lätt att rengöra, lättare att bära och bra på alla sätt och vis ju!

Det är inte bra att ha plasthus för det blir för varmt och fuktigt i ett plasthus och då kan hamstern lätt få svamp och kvalster på huden!

Aha...okej! Öppningen på framsidan av huset är dock rätt stor och det kommer nog in en hel del luft...de har ju inte kliat sig ovanligt mycket, fått sår, varit varma/fuktiga eller liknande efter att ha legat i huset så...så länge jag ser att de mår bra så mår jag bra!

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 276
Senast: hollypolly
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka