Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste bara förtydliga: Hurtta! Det betyder hund på finsk slang Lite som vovve. Uet uttalas som o i tomat.
Stavar alltid fel på det där. Precis som jag måste fundera innan jag skriver rasen Howavart...vet inte om det blev rätt nu, med placeringen på W och V
Åh, utan text överallt på grejerna så blev det ju mycket snyggare!
Den här hade ju varit snygg på Wahidah (om den hade suttit hyfsat, vilket den säkert inte gör)
alltså Hurttas storleksguide är ju helt galen
Enligt den så ska rottis ha storlek 50,55,60 på täcken, 110,120 på sele och 50-60,55-60 på halsband. Min lilla tik (58 cm, 35 kilo) har 60 på täcket, 90 på selen.. Vi har iofs inget Hurtta halsband, men hon mäter 52 cm runt halsen..
så brukar iaf overaller o täcken passa.Måttena är riktgivande, hundarnas storlek kan ju variera även inom samma ras.
För att veta att produkten passar bör du både mäta och prova på hunden.
Åh, utan text överallt på grejerna så blev det ju mycket snyggare!
Den här hade ju varit snygg på Wahidah (om den hade suttit hyfsat, vilket den säkert inte gör)
Om man sen gillar att deras logga är tryckt på många saker är en annan sak. Jag har inget emot det, men jag har förstått att det stör vissa.