Sv: Hurrta?

Så som det röda sitter på din sitter det på min labbe, tycker dock inte att det sitter bra någonstans.. Det glider, han pinkar på det och magplattan täcker snoppen om jag inte drar fram det.
Sen gillar jag inte skärningen över armbågarna, hade velat att det skulle täckt dem. Bensnörena är makalöst långa. Så nä, jag är en av dem som inte är nöjd! Han kan inte ha mindre storlek för då blir det för kort?
Köper andra täcken:)
Han får ha det endast i bilen efter jakt.

/LL

Jag har nu mera kortat in bensnörena på den lillas så nu sitter det mkt bättre :)
Det gjorde som på din förut, kanade lite hit och dit men så fort bensnörena blev i rätt längd så sitter det där det ska.
Men sen så kan man ju typ ta täcket ett halvt varv till runt magen men hon ska väl bredda lite mer, hon är ju bara 11 mån.

Låter ju som du köpt några storlekar för stort? Mina täcken går aldrig hela vägen bak. Är 1-2 cm från svansen. Då tycker jag dem sitter som bäst för övrigt:)
Så min hund mäter 34 cm i ryggen men jag köper alltid 33 cm (om det nu finns, annars blir det 30 cm)
Men det lät ju inget vidare, nu har ju jag en tik, så kissa på det ska hon nog inte lyckas med;) så att magdelen är så långt bak är för mig en fördel! :D
(när vi hade han hundar hade vi aldrig täcken med magdel just pga. dem kissade på det)

Min vovve är ju också av modell "taning" hon är dock 3 år så bredda sig mera lär hon ju knappast. Hurtta täckena kanske sitter bäst på hundar av grövre modeller?

Jag har en del grejer från Hurtta och tycker allt vi har köpt är bra. Det är en gedigen kvalité jämfört med annat, som jag upplever det. Om man sen gillar att deras logga är tryckt på många saker är en annan sak. Jag har inget emot det, men jag har förstått att det stör vissa.

Är just därför väldigt glad över dom nya selarna utan text på hela banden - så nu kunde jag köpa en sådan med (tyckte dom förra var gräsligt fula)....;)

Min vovve är ju också av modell "taning" hon är dock 3 år så bredda sig mera lär hon ju knappast. Hurtta täckena kanske sitter bäst på hundar av grövre modeller?

På min förra ras (shar-pei) hittade jag aldrig ett Hurtta täcke som passade. Hundarna var korta i kroppen, men med väldigt kraftig hals så det var lönlöst - jag fick sy själv där;)

Till nuvarande heeler däremot passar dom kanon.

på min rätt bastanta dam sitter de som ett smäck!
Men jag tycker faktiskt att det sitter bra på den lilla med, när jag fixade bensnörena.
Utskärningen för svansen är ju kanon! Det hindrar heller inga rörelser.
Framförallt så håller det som sagt tätt och det verkar himla hållbart.

Åh, utan text överallt på grejerna så blev det ju mycket snyggare!

Den här hade ju varit snygg på Wahidah (om den hade suttit hyfsat, vilket den säkert inte gör)
ultimate_raspberry.jpg

Jag har mest hästtäcken till mina hundar (alltså täcken av hästmärken, som hööks och hansbo). Jag tycker inte att Hurrtas grejer är särskilt snygga, och så känner jag väl att priset är rejält i överkant. Hundarna har varit halvstryphalsband från Hurrta, men det är också allt ;)

Jag skulle kunna tänka mig att vara intresserad av deras reflexgrejer, de verkar väldigt bra.

Jag tycker personligen hurtta täcken är himla snygga:d sådär sportiga och "fräsha"
Gräsligaste jag vet är typ modeller med kantband och krage från t ex hööks. Bleerk och showmasterloggan på sidan (mer bleeerk)
Men det är ju bra att smaken är som baken;)

Jag ska införskaffa ett halvvstryp av lifeguard modellen iaf, sådär härligt neon färgat med massa reflexer! Som hennes sele. För mig är det viktigt att min lilla yr-panna syns. Flera gånger har tyvärr kopplet åkt ur händerna på mig och då har hon rusat iväg över vägar mm. Men som tur är kommer hon alltid tillbaka efter några räser varv runt i någons trädgård:p:cool:
Nu låter hon jätte hemsk, men det är hon inte. Bara lite smått galen ibland (och med en energi som aldrig tar slut)

Jag funderar på deras regnoverall till vår amris. Jag tittade på Hööks efter tips jag fick här, men benen i den är väl inte hellånga? Jag vill ha en tunn regnoverall eftersom han har gott om päls. Det behövs definitivt inget tjockt foder. Men å andra sidan måste insidan vara glatt så pälsen inte tovar.

Vill gärna ha synpunkter.

Åh, utan text överallt på grejerna så blev det ju mycket snyggare!

Den här hade ju varit snygg på Wahidah (om den hade suttit hyfsat, vilket den säkert inte gör)
ultimate_raspberry.jpg

Jag provade det på min hund i helgen men det passade inte alls. Var 5 cm intervall på storlekarna så 30 var för stort och 25 för litet. Men annars verkade det jättemysigt.

Jag är överlag nöjd med Hurttas grejor men den "nya" friluftsoverallen i prassligt material är skit.
product_thumb.php

Jag har provat både den bruna o den svarta och bägge har gått sönder inom en månad. Det är alltså houndtexhinnan i overallen som släpper o då blir hunden genomblöt.

Kl

Har haft två fleeceoveraller till min Bullterrier. Följde deras "rasstorleks-lista" och den första (tidigare modellen som inte var vattentät) satt jättebra, men då var han inte ens året. Köpte den andra modellen (som var vattentät) och följde även då deras lista men den blev alldeles för tight trots att han är väldigt nätt för sin ras.
Man tjänar mycket på att mäta istället för att gå efter listorna just när det gäller overallerna.

Jag funderar på deras regnoverall till vår amris. Jag tittade på Hööks efter tips jag fick här, men benen i den är väl inte hellånga? Jag vill ha en tunn regnoverall eftersom han har gott om päls. Det behövs definitivt inget tjockt foder. Men å andra sidan måste insidan vara glatt så pälsen inte tovar.

Vill gärna ha synpunkter.

Tja, benen är långa iaf. Jag tycker de är för långa, så jag vågar inte låta Wahidah busa i den.
De här två damerna är 62cm höga. Hunden närmast kameran har storlek XL och hon längst bort har XXL.
403374_4077265621150_1146101933_n.jpg

Jag har just den overallen, och den är superbra och tålig ju! Lätt att spola av efter användning, lätt att klä på, luftig och tunn samt håller vätan ute!

Benen är såpass långa att jag får se till att kradborren är noggrant fastspänd. Annars trampar hon på dem!

En sån overall (hööks) hade Boss. Den höll för tre användningar, sen var det en stor reva i tyget. Inte gjord för att användas i skogen, uppenbarligen!

Tja, benen är långa iaf. Jag tycker de är för långa, så jag vågar inte låta Wahidah busa i den.
De här två damerna är 62cm höga. Hunden närmast kameran har storlek XL och hon längst bort har XXL.
403374_4077265621150_1146101933_n.jpg

Måste bara säga, Guuuud så söta de är i sina overaller :love:

Ja! Det var du som tipsade om den! Nej på dina ser den ju bra ut. Ser man på hööks bilder ser den ut att ha kortare ben. Och dina snyggingar jag ju längre ben än min amris. Jag ska testa en, helt klart.

Måste bara säga, Guuuud så söta de är i sina overaller :love:

Haha, visst är de :D De har använts flitigt sen jag köpte dem och jag ångrar mig inte en millisekund. Iof, när vi hade tagit en långpromenad som råkade bli delvis i hysteriskt ösregn så hade det läckt in lite vatten vid ryggen, ungefär vid midjan (där som man kan dra åt den), men å andra sidan hade min egna regnjacka läckt in massor då också... Jag tycker att de fungerar bra i alla fall, bortsett från att jag irriterar mig på att dragkedjan stängs "åt fel håll", man börjar knäppa ihop den bak och drar den framåt. Jag vill ha det tvärt om.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 984
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka