NotlikeI

Trådstartare
Hej! Undrar lite vad ni har för erfarenhet av märket. Funderar på ett regntäcke från dem till min lilla tik. Finns det några andra ni kan rekommendera? Kom gärna med förslag!

Sv: Hurrta?

I princip samtliga av mina hundtäcken kommer från Hööks. De sitter faktiskt riktigt bra på mina hundar. Hurtta-grejer har jag aldrig köpt eftersom jag tycker att det går att få likvärdiga eller bättre prylar till billigare pris :D

Just när det gäller täcken så vill jag aldrig köpa sådant över nätet till hundarna, jag vill prova i affär för att se hur de verkligen sitter osv. Jag gör alltså så att jag tar mig runt till så många djuraffärer som möjligt, testar ALLT de har som finns i rätt storlek och som har rimlig prislapp och köper det som passar bäst. Märken och sådant bryr jag mig inte om egentligen.

Jag älskar Hurrtas grejor. Har jättemycket täcken, flytväst, koppel, sele, halsband osv därifrån. Är grymt nöjd. Har flera kompisar som har grejor från dem och är lika nöjda. Täckena sitter verkligen jättebra och håller i ur och skur. :)

Jag har flera hundplagg från hurtta och är mycket nöjd med dem.
Bra passform, många storleks-allternativ och framför allt bra kvalité!

KL

Har numera en ras där Hurtta passar på och dom flesta grejer sitter bra - men priset är högt. Men det blir nog ändå så att även hund nr 2 får deras regntäcke till hösten...

Hon fick nyligen deras senaste sele (utan ful text på banden) och den sitter som ett smäck.

kl* Stavade fel i rubriken:o

Hur eller hur! Jag har redan täcken från hööks bla. men dessa blir blöta i tyget och tar så tusans lång tid att torka att jag skulle behöva 4 st en dag då det regnar mycket. Ibland läcker dem igenom lite när man går riktigt långa rundor. Dessutom tycker jag att passformen är "sisådär" därför söker jag andra alternativ.

Har precis köpt en sele från hurtta till min vovven och är riktigt nöjd! Den sitter bättre än någon annan sele innan, genomtänkt designad och sen gillar jag att den är neon färgad med reflexer, så syns hon ordentligt nu när höst och vinter mörkret kommer. Eftersom den verkade vara i så bra kvalitet och desig, började jag fundera på ett av deras täcken.
Eller något annat med bra kvalitet! Jag är inte rädd att betala för sakerna till min hund (matte där emot får nöja sig med second hand och hm kläder typ :angel:)

Behöver ett täcke som täcker bra vid mage/bröst då hon är långhårig och blir superblöt under magen. Hon är en riktigt sprallig aktiv hund som snurrar och studdsar och har sig. Därför måste passformen vara riktigt bra!

Jag har en del grejer från Hurtta och tycker allt vi har köpt är bra. Det är en gedigen kvalité jämfört med annat, som jag upplever det. Om man sen gillar att deras logga är tryckt på många saker är en annan sak. Jag har inget emot det, men jag har förstått att det stör vissa.

Jo deras saker kostar ju en del, men kan man sedan ha dem 4+ år så blir det ju väldigt mycket billigare i längden. Jag har haft min hunds hööks täcken i 2 år nu. Efter ett par tvättar är dem värdelösa och jag måste köpa nya. De kostar ju ändå 200 kr st. Så kan jag istället köpa ett för ca 450 kr och kan ha det flera år så tjänar jag ju egentligen på det:laugh:

ps. Har inpregmerat hööks täcken såklart! Men tycker allmänt passformen har blivit lite sämre efter tvätt (innefodret i det ena är knöligt) och sömmarna blir slitna.

Hittade ett hurtta regntäcken för en billigare slant på en hemsida, dock olivgrönt, ville ha ett svart. Men färgen är väl egentligen inte så viktigt.. hmmmm

Jag gillar Hurtta!

Har all möjlig utrustning från dem, de har ganska genomtänkt design och bra kvalitet.

Sörjer nu när de ska sluta med sitt lädersortiment..

Men nu gällde frågan täcken. Jag har ett regnräcke och en fleeceoverall från dem som båda är väldigt bra. Men det finns ju många bra täcken, BoT är också väldigt bra.

Jag har nästan bara Hurtta grejor till min hund.
Tycker de sitter bra och håller väldigt bra :)
Jag har 2 overaller och några täcken som är 4-5år gamla och de håller nog lika länge till.
Inga problem med läckage och det går fort att torka.
Jag har dessutom köpt en del på 50% rea så då är det inte dyrare än ngt annat.
Å jag kan leva med att han får gå i "förra årets färg" ;)

Jag är en av dem som inte stör mig på loggan, som med mycket annat som är av ett märke vill tillverkarna visa upp sin logga.

534321_476609675696020_1421155643_n.jpg

Sådär ser hon ut nu, rakad för 2 veckor sedan. Så nu är pälsen väldigt kort i jämförelse med vad den kommer vara i vinter, då den kommer vara minst 3 cm längre. (vi rakar pälsen en gång i månaden under sommaren, men under vintern får den växa)

Som ni då kan tänka er tar det 367465848 timmar för henne att torka. Hennes päls är dessutom i princip bara "underull" på ryggen. Tog oss 2 år att hitta en trimmer som kunde bita sig igenom det på ett bra sätt, alltså utan att hon blev randig eller att det blev super hackigt.

Senast ändrad:

Har bot täcken utan det där "speciell grejerna" i?

Sen går det att hitta hurttas lädersortiment på många webbshopar ännu :D

Ja jag får tänka över det där med olivgrönt, hennes färger passar ju väldigt bra i olivgrönt förvisso:angel:

Du menar väl back on track? Är det inte dem som har värmande "plattor" i sina täcken (bla. till hästar) eller tänker jag helt tokigt?

Nej alltså, det är ju själva tyget som är värmande. Är inga plattor eller så.
Och de använder samma tyg i alla produkter, det är ju det som är grejen med BoT :)

Då är inte det riktigt aktuellt :) Helst så tunt som möjligt, då hennes päls är värmande nog:D

Jag har hurttas regn- och vintertäcke till min hund och är grymt nöjd! Sitter bra, håller hunden torr och hon kan röra sig super i dem.

Line: Vad är det du säger?!? Ska de sluta med lädersortimentet? :eek: Då måste jag skynda mig att beställa halsbandet och kopplet jag spanat in tidigare :D

Jag har nyligen köpt två hurrta regntäcke till mina två.
För första gången sitter ett täcke BRA på min stora!! Är supernöjd.
Den lilla är lite för tanig för längden hon ska ha så det är lite pluffsigt men hon växer nog i det.
Men framförallt så håller de TÄTT och verkar bekväma för hundarna.
419997_10151198043691159_1268531075_n.jpg

524381_10151198043126159_860510037_n.jpg

Gissa provar att buga i sitt och det gick fint :)

Sen så tycker jag ju att de är hemskt snygga med!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 984
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka