Yellowdream
Trådstartare
Okej hur vet man det? Måste man röntga?Beror på hur höfter o armbågar ser ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej hur vet man det? Måste man röntga?Beror på hur höfter o armbågar ser ut.
Ja man måste ED o HD röntga dom för att veta. Jag vet inte hur ledstatistiken har utvecklats de senare åren då jag inte umgås med staffefolk längre, någon annan kanske har mer koll, förr var det bedrövligt.Okej hur vet man det? Måste man röntga?
Den är fortfarande rätt bedrövlig faktiskt.Ja man måste ED o HD röntga dom för att veta. Jag vet inte hur ledstatistiken har utvecklats de senare åren då jag inte umgås med staffefolk längre, någon annan kanske har mer koll, förr var det bedrövligt.
Den är fortfarande rätt bedrövlig faktiskt.
Kolla föräldrarnas hälsa, tidigare kullar, föräldrarnas syskons hälsa osv.Om man ska köpa en amstaff eller staff, vad är bästa tipsen man ska tänka på? Och finns det någon som har erfarenhet av dessa raser och vad man bör tänka på och vad för träning osv dessa behöver?
Kolla föräldrarnas hälsa, tidigare kullar, föräldrarnas syskons hälsa osv.
Allergi är vanligt inom raserna, så bra att fråga uppfödaren hur denne ser på problemet och hur hens hundar är.
När det gäller staffar så avlas det på rätt mycket skräp - kolla igenom BPH/MH för att få ett hum om vad det är för hundar som kenneln vill få fram (det skiljer sig rätt mycket mellan olika kennlars avelsmål). Vissa tar kullar på väldigt unga individer (sådär så en under om det öht är lagligt), dessa hade jag generellt varit skeptisk till då iaf inte jag har sett en enda seriös kennel göra på det viset samt tr uppfödarna som gjort det inte heller kan förklara varför (i dom fallen där jg kollat upp och läst på).
Bra att fråga om demodex och korsband också om en pratar med uppfödare - inte ovanliga problem inom rasen men inte dokumenterad på samma sätt som HD/ED.