Hur vet man att man inte vill ha fler barn?

Sv: Hur vet man att man inte vill ha fler barn?

jag har också problem med kissemurran (snittades) kniper som en toka.... överaktiv blåsa kallade BM det under graviditeten... efter har jag haft light-besvär... min bukop hjälpte mig, då blir det som ett "muttlyft" som jag antar stamar åt och hjälper till att hålla inne urinet. Jag gjorde ju bukop trots att jag "bara" är 27 och inte vet om jag kommer vilja ha fler barn.... tänk om jag blir sugen om 10 år?
Min op rekommenderas ju också att inte göras före man fött klart men det finns ändå de som gjort op och fött ett eller flera barn efteråt.

ts: gör op!
 
Sv: Hur vet man att man inte vill ha fler barn?

Antagligen hade du haft inkontinens vid en "vanlig" förlossning oxå.
men du är som sagt den enda jag hört som haft såna besvär vid snitt, de jag hört som haft så grava besvär har varit efter vaginala förlossningar.
 
Sv: Hur vet man att man inte vill ha fler barn?

Fast vad jag vet om så händer det väl ibland även under första snittet? Jag har hört talas om flera åtminstone. Och då verkade det bero just på att dom måste flytta den och greja, och några millimeter kan ju göra mycket med en vass skalpell.

Nä, jag hade nog inte heller velat anmäla någon läkare. Jag tvivlar på att det där händer pga att en läkare medvetet är slarvig, eller som du säger, VILL förstöra för någon så. Operationen har ju faktiskt eventuella biverkningar, som man för det mesta vackert får stå ut med om dom drabbar en.
Jag ingen otur nu, och inget hände mig alls, vad jag vet om i alla fall ;) Men ska jag någonsin ha fler barn och snittas igen, så kommer självklart risken att uppstå, och det får jag stå ut med.
 
Sv: Hur vet man att man inte vill ha fler barn?

Min läkare som gjorde ingreppet plockade ut mina äggstockar :D jag har aldrig hört om det förut faktiskt..? Han tyckte att dom var så vackra och perfekta (Ja, för sin funktion antar jag..) så han var tvungen att plocka ut dom och titta på dom. Fick jag höra över skynket. Jag kunde inte hålla mig för skratt, inte sambon heller :rofl:


Vilken störd läkare, snacka om arbetsskadad :cool:
 
Sv: Hur vet man att man inte vill ha fler barn?

Du var modig, jag hade nog svimmat om de höll på att plocka ut kroppsdelar på mej sådär:p
 
Sv: Hur vet man att man inte vill ha fler barn?

Ja, han var väl ca 55 år gammal, och hade varit läkare hela sitt yrkesliv, så det blir väl lätt så då :D Enligt barnmorskorna på BB så var han ganska speciell, men väldigt duktig på sitt jobb. Och det är ju viktigast trots allt.
Och jag måste faktiskt erkänna att det var ju positivt också, för nu vet jag med säkerhet att mina äggstockar är friska och fungerar perfekt ;)
Inte för att det lär bli fler barn, men ändå. Att vara frisk är ju alltid positivt!
 
Sv: Hur vet man att man inte vill ha fler barn?

Äh, jag kände ju inget ändå. Det var lika läskigt som att plocka ut en bebis (dvs inte alls).. Han hade kunnat göra vad som helst med skalpellen egentligen, man känner ju inte ett dugg. Går visserligen att se i lampan, det gjorde jag. Lät bli att titta när dom skar upp alla lager, men efter det så tittade jag när jag hade tid. Det kliade så grymt mycket på gränsen där bedövningen gick, så jag hade fullt upp med att riva mig överallt. Det var spännande att se när dom sydde ihop mig faktiskt, då hade jag ingen bebis att koncentrera mig på, eftersom han var och vägdes/mättes.

Ska jag mot all förmodan ha fler barn, ska nästa snitt filmas!
 
Sv: Hur vet man att man inte vill ha fler barn?

Tack för alla svar! Även OT-inläggen! :D

När jag fick min op så sa läkaren inget om att jag måste ha fått alla barn. Däremot sa hon att om problemen skulle återkomma så kan man göra om operationen igen, ev med en annan metod.

Det kan naturligtvis vara olika i olika landsting men jag tycker du ska göra operationen, det är ett nytt liv. Helt värdelöst att "läcka".

Om du sen skulle vilja ha fler barn, ny partner kanske? Vem vet vad framtiden bär med sig? Det får läkarna lösa då!

:banana: Lycka till! :banana:

PS Läkaren kan förstås ha utgått från det eftersom jag har 4 och är över 40... Fördomsfullt, eller hur? ;)

Skönt att höra från någon som gjort op och är nöjd! :)

Även om jag inte känner för fler barn just nu så känner jag inte att jag vill stänga dörren för all framtid. Vem vet vad som händer!?

Anledningen till att de vill att man ska vänta är att samma problem kan komma tillbaka vid nästa barn och om de då ska göra om operationen så kan de inte garantera att det blir lika bra resultat.

Ska man stå ut med problemen några år till, hoppas att det blir bättre och se ifall det blir fler barn och sedan göra op istället för att göra en bra operation nu och sedan få samma problem vid nästa barn och behöva leva restan av livet inkontinent?

Min gyn har skickat en remiss till urologen så jag får väl se vad som händer när jag får en tid där. Om jag blir något klokare! :)

Tack igen till er alla! :bow:

/Timsetim
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 841
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp