Hur vet du att din hund har det bra? (Spinoff)

Sv: Hur vet du att din hund har det bra? (Spinoff)

Fetange (här på buke) har en whippet som följer med henne när hon rider och jädrar vilket kondition och uthållighet den hunden har. Riktigt fint musklad också. Det är ju kanon att kunna ha med hunden! Jag önskar att jag hade kunnat ha det när jag hade häst, men det hade nog dessvärre slutat i kaos, så hunden fick ligga och sova i boxen medan jag red istället.

Det har ju varit lite likadant för min Loka, som började hänga med när hon var runt året. Jag har så enkelt kunna jämföra med omplaceringen som kom när hon var 4 år, trots samma motionsmängd i många år har hon aldrig kommit upp i Lokas uthållighet. Märker ju också nu när jag inte har kunnat haft med dem på samma sätt under 1,5 år, hur mycket hon har tappat i muskelmassa.

Så mer ridturer till hundarna! ;)

Sv: Hur vet du att din hund har det bra? (Spinoff)

Det har jag aldrig sett, bara att det kan vara dumt att räkna med att det går innan man fått hem hunden och lägga upp hela möjligheten till att motionera hunden på det sättet.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 378
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 164
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 603
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka