Sv: Hur var säsongen 2009 för Er?
Svarar själv också då;
Det gick relativt bra, målet var att få henne dräktig vilket hon blev på andra försöket vilket jag tycker är fullt godkänt, första var dock inte mycket att räkna.
Hon kastade runt 300dygn och det upptäckte jag först när tiden gick ut och hon började sina, såg varken fölbrunst eller 30dygns. Efter att vetten varit ute och konst. henne tom så fick hon en PG spruta och hon kördes till stationen.
Ingen bra brunst blev det, kändes inte brunstig på livmoder enligt vet och hade ingen synlig brunst. Ägget gick dessutom fortare än väntat så hon blev seminerad efter ägglossning. Inga höga förhoppningar och hon var inte dräktig som väntat. Nästa brunst så hade hon ägg på rätt dagar men var inte brunstig, efter diskution med vetten valde jag en naturligt betäckande hingst och hoppades på att hon skulle komma igång, men icke.
Sen gjorde hon det av sig själv med ett fint ägg och blev seminerad samma dag som ägglossning och vóila, dräktig.
Summa sumarum så blev det en dyr säsong, drygt 7000kr mer än vad jag räknat med men jaja sånt som händer och hon är ju dräktig vilket är huvudsaken.
Skicken från utlandet funkade ypperligt, inget strul alls! Vilket var skönt, det kan ju ställa till det annars.