stjarnhimmel
Trådstartare
Jag tycker att det blir så tråkigt med mat när man bor själv. Jag hinner inte äta upp maten i kylskåpet innan den blir dålig.
Det låter som en enkel ekvation dvs köp mindre mat. Men -problemet är att dels är många förpackningar så stora så jag inte hinner äta upp. Sen tycker jag det är roligt att ha lite mat hemma i kylskåpet så jag kan variera mig. Jag har försökt att att frysa in och göra matlådor men tycker det är tråkigt att äta matlåda var och varannan kväll eftersom jag äter det på lunchen.
Vänner var över lite spontant i helgen och skulle ta en macka. De frågar vad jag har för bröd.
Jo jag har knäckebröd.
Vad har du för pålägg?
Ja jag har ost.
Har du inget annat än ost?
Nej.
Det är ingen mening för mig att tex ha mer pålägg o h frukostmat hemma eftersom jag inte äter upp det innan det blir dåligt.
Och jag tycker det blir tråkigt... jag är trött på att äta matlådor..
jag vill ha ett någorlunda fullt kylskåp utan att slänga mat 
Hur löser ni andra som bor själva det?
Det låter som en enkel ekvation dvs köp mindre mat. Men -problemet är att dels är många förpackningar så stora så jag inte hinner äta upp. Sen tycker jag det är roligt att ha lite mat hemma i kylskåpet så jag kan variera mig. Jag har försökt att att frysa in och göra matlådor men tycker det är tråkigt att äta matlåda var och varannan kväll eftersom jag äter det på lunchen.
Vänner var över lite spontant i helgen och skulle ta en macka. De frågar vad jag har för bröd.
Jo jag har knäckebröd.
Vad har du för pålägg?
Ja jag har ost.
Har du inget annat än ost?
Nej.
Det är ingen mening för mig att tex ha mer pålägg o h frukostmat hemma eftersom jag inte äter upp det innan det blir dåligt.
Och jag tycker det blir tråkigt... jag är trött på att äta matlådor..
Hur löser ni andra som bor själva det?