Mindre mjölkpaket hittar jag i alla affärer, även min lanthandel. En kompis till mig som vill ha mjölk i sitt kaffe brukar köpa med sig en förpackning med lång hållbarhet och ibland lite till kaffe. Hon vet att här finns det på sin höjd knäckebröd och ost, så vill hon har något annat får hon ta med det själv.kahls finns inte i närheten av de affärer jag handlar på i vanliga fall men ska tänka på det när jag nån gång har vägen förbi en!
jag har provat i laktosfri mjölk i småförpackningar - det var det enda som fanns - men jag tyckte inte den var god - men det kanske är som de säger med cola vs pepsi - det sitter i huvudet![]()
har även provat att köpa de förpackningarna med mjölk med "länge hållbarhet" fast den smakade verkligen inte gott.
Även när jag var hundlös slängde jag sällan någon mat, grytor blir som sagt bara bättre av att stå någon dag och man kan laga mycket på rester beroende på vad man har hemma i kyl, frys och skafferi. Jag har aldrig haft några problem med storförpackningar som singel, köttfärs går ju att fräsa upp och använda som bas om man inte fryser in det i platta paket som går snabbt att tina, likaså kan man steka på flera skivor kött eller grytbitar när man ändå håller på så kan man variera sig och det får längre hållbarhet i kylen.